پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعد از صدور مجوز هتک حرمت مقدسات مسلمانان اعلام شد

بعد از صدور مجوز جدیدی برای هتک حرمت مقدسات اسلامی در سوئد، مقامات این کشور اذعان کردند: در معرض تهدید و تروریسم قرار داریم، ما نمی‌توانیم برقراری امنیت در تظاهرات‌های آتی را تضمین کنیم.

منتشر شده در 27 مرداد 1402
در سرویس

مقامات امنیتی سوئد امروز (جمعه، ۱۸آگوست) اعلام کردند که به دلیل افزایش تهدیدات تروریستی، دیگر قادر به ارائه ضمانت‌های امنیتی در تظاهرات‌های گسترده آتی در این کشور نیستند.

براساس گزارش «روسیا الیوم» در آستانه یک تجمع دیگر با موضوع هتک حرمت مقدسات اسلامی، «آندرس تورنبرگ»، رئیس پلیس سوئد اذعان کرد: «ما نمی‌توانیم چیزی را تضمین کنیم. اگر کسی چیزی غیرعادی دید و خودش نتوانست آن را ارزیابی کند، باید با پلیس تماس بگیرد».

سرویس امنیت دولتی سوئد هم روز گذشته، پنجشنبه گزارش داد: سطح تهدیدات تروریستی در سوئد به رتبه چهارم از پنج رسیده است و این کشور به هدف اول برای افراط‌گرایان تبدیل شده است. 

این اظهارات درصورتی از سوی مقامات امنیتی و نظامی سوئد مطرح می‌شوند که رسانه‌ها امروز اعلام کردند دولت استکهلم دوباره مجوز برگزاری تظاهرات با هدف هتک حرمت نسخه‌های دیگری از قرآن کریم برای افراط‌گرایان مقیم در این کشور را صادر کرده است.

روزنامه «افتونبلادت» پیشتر هم با انتشار گزارش از چالش‌های امنیتی سوئد، اجازه پلیس سوئد برای برگزاری یک تظاهرات جنایتکارانه دیگر علیه مقدسات اسلامی در مقابل سفارت ایران در استکهلم را تایید کرده بود.

هفته گذشته، «مگنوس شویبرگ»، رئیس سازمان مبارزه با تروریسم سوئد مدعی شده بود که دولت‌های استکهلم به همراه دانمارک و هلند پس از صدور مجوز سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم، به هدف گروه‌های تروریستی تبدیل شده و تهدیدات این‌چنینی برای سوئد جدی‌تر شده‌اند.

روند جنایتکارانه هتک حرمت مقدسات اسلامی، سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم و توهین به نمادهای ملی کشورهای مسلمان طی ماه‌های اخیر در سوئد و دانمارک شدیدتر شده است؛ سازمان همکاری اسلامی و کشورهای مسلمان هم این اقدامات را در سایه سکوت و رضایت کشورهای غربی به شدت محکوم کرده‌اند.

دولت سوئد پیش‌تر هم از شهروندان و شرکت‌هایش در خارج از این کشور خواسته بود که مراقب عواقب آتش زدن قرآن در استکهلم باشند. پس از افزایش محکومیت‌های جهانی و واکنش‌های اسلامی در محکومیت سوزاندن قرآن، سوئد زنگ خطر را در این کشور به صدا درآورده است اما تلاشی برای جلوگیری از این روند نشان نمی‌دهد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/970

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی