پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با اجرایی شدن طرح نور و حمایت همه جانبه دولت و مردم از این طرح و فراجا شبکه‌های معاند خطر را برای اجرایی شدن اهداف خود قوی دیده و شروع به نشر اکاذیب کردند تا شاید همچون سال‌های قبل بتوانند امنیت ایران را برهم زنند اما اینبار مردم نمی‌گذارند.

منتشر شده در 9 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ از اوایل اردیبهشت بود که سردار رادان با اعلام اجرایی شدن طرح نور در کشور، طرحی را که مدت‌ها در نیروی انتظامی بر زمین مانده بود را بلند کرد.

هدف این طرح مقابله با اشاعه بی حجابی و حفظ ارزش‌های اسلامی در جمهوری اسلامی و اجرایی شدن قانون حجاب در کشور بود.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) در اولین اطلاعیه از سلسله اطلاعیه‌های چهارگانه خود نوشت: «فرماندهی انتظامی ضمنِ دعوتِ همگان به رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی با هرگونه اَعمالِ ناهنجار و ضدِ ارزش‌هایِ جامعه که توسطِ افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد برابر قانون با جدیت برخورد خواهد کرد. از این افراد انتظار می‌رود ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست بپرهیزند.»

احساس خطر براندازان

بعد از فرمان اجرایی شدن طرح نور به دستور سردار رادان رسانه‌های معاند شروع به نشر خبر کردند تا بتوانند با زیر سوال بردن این طرح و یادآوری اتفاق گشت ارشاد 140۱ و فوت مهسا امینی مردم را علیه نیرو انتظامی بشورانند.

رشیدی کوچی، از نمایندگان اصلاح طلبی که در مدت حضور خود در مجلس با جملاتش سعی در تخریب هدف‌های دولت و جمهوری اسلامی داشت اینبار هم با هم صدا شدن با معاندین جمهوری اسلامی سعی در تخریب اجرایی شدن این طرح را داشت.

حمایت مردمی از طرح نور

با ایجاد جو منفی براندازان بر علیه این طرح مردم که خواهان سر و سامان دادن به اوضاع برهم ریخته حجاب در کشور بودند با برگزاری تجمعات حمایتی از نیروی انتظامی و اجرای طرح نور قدرانی و حمایت کردند.

در قم هم با برگزاری همایشی از سردار رادان بابت این طرح قدردانی به عمل آمد و مردم نیز حمایت خود را از طرح نور در کشور اعلام کردند.

پشتیبانی از طرح نور توسط آیت االه مکارم

آیت الله مکارم شیرازی نیز در پیامی حمایت خود را از این طرح اعلام کردند و به سردار رادان گفتند: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

حمایت مجلس از طرح نور

نمایندگان مجلس با ارائه بیانیه حمایت همه جانبه خود را از طرح نور اعلام کردند. در متن بیانیه مجلس آمده بود:

«با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر در انجام مأموریت ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقا تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می شویم:

۱- انتظار می رود مسئولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

۲ – انتظار می رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

۳ – مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.»

قوه قضاییه حامی طرح نور فراجا

روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشستی در خصوص طرح حجاب فراجا گفت: فراجا علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی که در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد، در ستاد عفاف و حجاب نیز مأموریت‌هایی برعهده این نهاد گذاشته شده است.

همه ما باید به فراجا در همه مأموریت‌هایش از جمله این طرحی که به آن ورود پیدا کرده، کمک کنیم؛ مسئولان قضایی ذیصلاح و دادستان‌ها نیز طبق ضوابط و قانون در این عرصه عمل کنند؛ البته هر جا ایراد و اشکالی وجود داشت حتماً باید برای رفع آنها اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم.

طرح نور، با حمایت از قانون حجاب به دستور نیروی انتظامی به اجرا درآمد، طرحی دغدغه بسیاری برای سامان دادن به مسئله حجاب در کشور بود. دشمن در چند سال اخیر با رسانه و فضای مجازی به آرامی قبح خیلی از مسائل به خصوص بی‌حجابی را شکسته است. در این ایام در برخی مناطق تهران پوشش مناسبی در زنان جامعه دیده نمی‌شود که این خود نشان هشدار از اوضاع فرهنگی جامعه به مسئولین است. امید است با اجرایی و پیگیری این طرح قانون حجاب در جمهوری اسلامی به درستی انجام پذیرد.

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/168924

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی