پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند، هشدار داد.

منتشر شده در 9 اردیبهشت 1403

احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نشست سن‌پترزبورگ گفت: با توجه به اینکه اکثر سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، به ویژه سیستم‌عامل‌ های رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند متعلق به شرکت‌های آمریکایی است، این کشور از این ابزار سوء‌استفاده می‌کند. متاسفانه در عملیات‌های خرابکارانه، جاسوسی و تروریستی مثل حمله به کنسولگریِ ایران در دمشق و یا ترور فلسطینی‌ها از این بسترها استفاده شده است.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که سال‌ها قربانیِ حملات سایبریِ متعدد از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. کشورها باید مطمئن باشند که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.

به گفته احمدیان، مشکل بزرگتر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود. نکته حائز اهمیت آنکه این طلیعه های بسیار روشنی از شناخت حوزه سایبر در سال های اخیر است و بدون شک این تغییر سیاست ها در شورای عالی امنیت ملی نتیجه فهم و درک صحیح و به موقع از اهمیت دنیای سایبر و حاصل رشد لایحه های راهبردی جمهوری اسلامی در این حیطه بسیار استراتژیک است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/168916

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی