پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شب گذشته اسرائیل تمام توان خود را با هماهنگ کردن کشورهای دیگر در سازمان ملل برای محکوم کردن ایران به میدان آورد ولی مجبور شد دست خالی و بدونه هیچ بیانیه یا قطعنامه‌ای علیه ایران این نشست را ترک کند.

منتشر شده در 27 فروردین 1403

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ شب گذشته نشستی در سازمان ملل برگزار شد تا ابعاد حمله ایران به اسرائیل را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت بیانیه‌ای را برای ایران صادر کنند. بعد از گذشت آغاز جلسه و بیان نکات هر کشور در خصوص اتفاقات پیش آمده نکته‌های جالبی به رخ جهانیان کشیده شد. تمام کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن و غیره با محکوم کردن ایران در ماجرایی که حق مسلم ایران بوده است نگران پیامدهای جنگی برای جهانیان شدند.

اظهارات جالب نمایندگان کشورهای یاری دهنده اسرائیل در سازمان ملل

نماینده ژاپن: ما در شرایط بسیار خطرناکی قرار داریم. ژاپن از حمله ایران نگران است، این حمله منطقه را به خطر می‌اندازد. ژاپن حمله ایران را محکوم می‌کند، حمله گسترده ایران شرایط را شکنده می‌کند. شورای امنیت باید به این مسئله رسیدگی کند. ژاپن طرفین را به آرامش دعوت می‌کند

نماینده آمریکا: ایران از تعهدات بین المللی خود شانه خالی میکند. ایران با تسلیح نیروهای نیابتی باعث ناامنی منطقه می شود. ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده است که ناقض قوانین بین المللی است.

نماینده انگلیس: مقیاس و ماهیت حمله ایران به اسرائیل خطر بسیار بزرگی برای امنیت خاورمیانه بود. ایران یک نقش بی‌ثبات ساز در منطقه دارد. ایران از گروه‌های نظامی منطقه حمایت می‌کند/ ایران نشان داد نیت آشوب در منطقه را دارد از امنیت اسرائیل حمایت می‌کنیم.هیچکس نمی‌خواهد شاهد کشتار بیش از این باشد.

نماینده کره‌جنوبی: حمله دیروز ایران باعث نگرانی شد. وقتی اسرائیل به ساختمان ایران حمله کرد ما هشدار دادیم. این حمله را محکوم می‌کنیم. آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز به خطر افتاده است؛ این پذیرفته نیست. کره‌جنوبی درباره گسترش تنش‌ها در منطقه هشدار می دهد.

نماینده فرانسه: حملات بی‌سابقۀ ایران را محکوم می‌کنیم. از شورای امنیت می‌خواهیم‌ برای برقراری آرامش در منطقه تلاش کند. بر دفاع از اسرائیل تاکید می‌کنیم. تلاش می‌کنیم از بالارفتن تنش جلوگیری کنیم.

مدعیانی که در ماجرای جنایات صهونیست‌ها در غزه ساکت بودند

این درحالی است که بارها و بارها از همین کشورها و شورای امنیت سازمان ملل خواسته شد در برابر جنایات اسرائیل در غزه کاری انجام دهند اما جز سکوت و کمک‌های بسیار به اسرائیل برای ادامه جنایاتش هیچ واکنش دیگری نبود و الان حق مسلم ایران در حمله و تجاوز به خاک ایران را محکوم و خطر بزرگ برای جهانیان میبینند. یکی از کاربران فضای مجازی با اشاره به همین موضوع نوشت:

این سکوت سازمان ملل چه زمان حمله به غزه و چه زمان حمله به سفارت ایران انتقاد نماینده سوریه را به همراه داشت. نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ ایران به اسرائیل گفت: ما هشدار دادیم که باید یک موضع واحد در مورد حمله اسرائیل داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد. آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر نشدند بیانیه‌ای علیه اسرائیل صادر شود. اگر یک سفارت کشور غربی هدف قرار می‌گرفت بلافاصله موج محکومیت رخ میداد. وقتی پای یک کشور دیگر وسط می‌آید واکنش‌های کشورهای غربی متفاوت می‌شود.

 مظلوم نمایی اسرائیل در سازمان ملل

اسرائیلی که تا دیروز ادعا داشت با اقتدار همه موشک های ایران را با گنبد آهنین خود مورد هدف قرار داده دیشب در نقش مظلوم نمایی خود فرو رفت تا شاید بتواند از این طریق بیانیه محکومیت ایران را از سازمان ملل بگیرد.
نماینده رژیم اسرائیل در این نشست در صحبت‌های خود حمایت مردم اوکراین را بیان کرد و گفت:صدای مردم اوکراین باشیم! دیشب جهان یک اتفاق وحشتانک را دید! ایران می‌خواست مسجد الاقصی را مورد هدف قرار دهد! اسرائیل اون پسری نیست که داد بزنه آی گرگ آی گرگ اگه شورای امنیت به حرف من گوش می‌کرد دیشب اون حملات رو نمی‌دیدیم. از دیشب با ۶٠ تن مواد منفجره به ما حمله کردند الان شما نشستید فقط محکوم می‌کنید ؟

 دست خالی اسرائیل

جلسه دیشب سازمان ملل به درخواست اسرائیل برگزار شده بود تا شاید با صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای بتواند بر محکومیت ایران مهری بزند و با این بیانیه بجز افزایش تحریم‌ها و فشار بر ایران با حمایت بیشتری به ایران حمله کند. با اینکه آمریکا و همپیمانانش تمام قد پشت جنایات اسرائیل ایستادن و ایران را محکوم کردند و نماینده ایران در سازمان ملل نیز به این نکته اشاره کرد که این حمله حق طبیعی ایران بود و متأسفانه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند باز هم این نشست بدون صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای به کار خود پایان داد و دست اسرائیل خالی ماند.

فضای مجازی و نشست سازمان ملل

اهالی رسانه این مدت با توجه تمام اتفاقات پیرامون تنبیه بزرگ ایران برای اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهند و این موضوع که آخر نشست سازمان ملل با اینکه اسرائیل تمام توان خود را برای محکوم کردن ایران به میدان آورده بود دست خالی ماند برای اهل رسانه جالب بود و باعث شد مطالبی را در این خصوص در صفحات خود به انتشار بگذارند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/167180

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی