پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که باید برای جبران نظارت بر برنامه هسته ای ایران علاوه بر تدارک پلن B، یک ائتلاف اطلاعاتی و منطقه ای تشکیل داد.

منتشر شده در 23 فروردین 1401
در سرویس

به نقل از جروزالیم پست، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده که برای جبران عدم نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، توسعه همکاری اطلاعاتی (با آمریکا) و ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای ضروری است.

وی که در اندیشکده واشنگتن سخنرانی می‌کرد، در ادامه این ادعا افزود: ایران در حال تداوم غنی سازی اورانیوم است و چنانچه اراده کند به غنی سازی ۹۰ درصد که برای ساخت بمب مناسب است، نزدیک است.

گانتز در ادامه مدعی شد که او نیاز آمریکا برای حصول توافق را درک می‌کند اما راه‌های فرار قانونی (از تعهدات آتی) نیز باید بسته شود.

وی همچنین مدعی شد در صورت عدم حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی، «پلن B» یا طرح جایگزین باید فعال شود.

وی حدود پنج روز پیش هم در اظهاراتی مشابه، این طرح جایگزین را شامل مواردی ازجمله توسل به زور (گزینه نظامی)، فشار اقتصادی و فشار سیاسی عنوان کرده بود.

گانتز مدعی است که توافق هسته‌ای با ایران نباید هیچ گونه تاریخ انقضایی داشته باشد و به ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای آن مشروعیت بدهد.

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه این ادعا می‌افزاید: نباید خلائی ایجاد شود و چنانچه توافقی حاصل نشود، توسل به طرح جایگزین ضروری است

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/62163

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی