پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارمندان گوگل پس از اعتراض به کار این شرکت با اسرائیل در دفاتر نیویورک و Sunnyvale دستگیر شدند، این اعتراضات علیه قرارداد 1.2 میلیارد دلاری گوگل با آمازون برای ارائه خدمات ابری به دولت اسرائیل بود.

منتشر شده در 29 فروردین 1403
در سرویس

کارمندان گوگل که به همکاری این شرکت با اسرائیل معترض بودند روز سه شنبه دستگیر شدند. این کارمندان از چندین مکان از جمله دفتر آنها در شهر نیویورک و همچنین دفتر Sunnyvale کالیفرنیا دستگیر شدند. اعتراض کارمندان در بحبوحه تشدید تنش های جهانی بین اسرائیل و ایران صورت می گیرد. این اولین بار نیست که کارمندان گوگل به نقش این شرکت در توسعه پروژه‌های خاص مربوط به دولت اسرائیل اعتراض می‌کنند.

یک گزارش واشنگتن پست ادعا کرد که 9 کارمند در هر دو مکان به نقل از جین چانگ، سخنگوی معترضان دستگیر شدند. گزارشی مدعی شد که برخی از افسران پلیس نیویورک به معترضان اطلاع دادند که در صورت عدم خروج، دستگیر خواهند شد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی گوگل، بیلی تامسون، اظهار داشت که کارکنان به مرخصی اداری سپرده شده و دسترسی آنها به سیستم های گوگل قطع شده است. معترضان از گوگل خواستند از قرارداد 1.2 میلیارد دلاری موسوم به Nimbus با آمازون برای ارائه خدمات ابری و مراکز داده به دولت اسرائیل خارج شود.

برخی از معترضان در محل کاملاً آگاه بودند که اقدامات آنها می تواند در نهایت منجر به پایان کار آنها شود. یکی از این کارمندان، زلدا مونتس، مهندس نرم‌افزار یوتیوب گوگل، فاش کرد که ممکن است به دلیل اعتراض از سمت خود برکنار شود. 

مونتس گفت: «ما اغلب این امتیاز را داریم که به سمت دیگری نگاه کنیم و مجبور نباشیم به تأثیر کارمان بر جهان فکر کنیم. ماه‌هاست که منتظر بودم مردم در جایگاه من قرار بگیرند و آماده باشند تا کارشان را به خطر بیندازند.»

اعتراضات در طول هفت ماه گذشته به دلیل درگیری های مداوم در نوار غزه افزایش یافته است. در اوایل ماه مارس، گوگل کارگری را که در جریان سخنرانی مدیر ارشد گوگل در اسرائیل اعتراض کرد، اخراج کرد.

قراردادی که مورد اعتراض قرار می گیرد در کل با دولت اسرائیل امضا شده است. برخی از کارمندان فناوری این نگرانی را مطرح کردند که کار آنها می تواند برای مقاصد نظامی استفاده شود، زیرا در قرارداد ادعا شده بود که شرکت ها نمی توانند خدمات را به بخش های خاصی از دولت اسرائیل رد کنند. هفته گذشته، مجله تایم گزارش داد که گوگل در حال مذاکره با وزارت دفاع اسرائیل بوده است. کارمندان آمازون نیز روز سه شنبه در تجمعات شرکت کردند و با قرارداد با اسرائیل مخالفت کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/167464

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی