پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در حالی که قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد و فعالان بازار درباره افزایش قیمت سکه امامی دلایل مختلفی را مطرح کردند، امروز بازار طلای جهانی با ریزش همراه بود.

منتشر شده در 11 اردیبهشت 1403
در سرویس

بازار سکه که در یک هفته گذشته اشباع فروش شده بود دیروز تغییر فاز داد و با افزایش تقاضا همراه شد. در همین رابطه و بر اساس آنچه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، این فلز گران‌بهای داخلی روز گذشته در حول‌وحوش ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. به‌عبارت‌دیگر روز دوشنبه سکه امامی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گران شد.

 فعالان بازار در خصوص کاهش قیمت سکه امامی دلایل مختلفی را مطرح کردند. از منظر این دسته بیش از یک هفته است که تزریق سنگین درهم در بازار ارز و سکه موج کاهشی ایجاد کرد و روز گذشته این اتفاق متوقف شد و همین امر موجب شد اسکناس آمریکایی و به‌تبع آن قیمت سکه تا حدودی جان بگیرد.

البته برخی هم معتقد بودند که افزایش قیمت در بازار سکه پولبک بوده و برای اصلاح روند کاهشی نیاز بازار است. اما در مقابل، گروه دیگری بر این باورند که این برگشت قیمت، تغییر روند در بازارهاست؛ به این صورت که بعد از مشاهده قیمت در کف، خریداران وارد بازار شدند.

 در شرایط کنونی شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش 15 دلاری در حدود ۲۳۲۸ دلار معامله می‌شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد سکه بازان امروز  از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/169132

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی