پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

با حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه کاربران شبکه‌‌های اجتماعی با هر نوع تفکری نظرات متفاوتی داشتند که در اینجا به مشروح آن پرداخته می‌شود.

منتشر شده در 14 فروردین 1403

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ حدود ساعت 17 روز دوشنبه 13 فروردین بر اساس اعلام وزارت دفاع سوریه، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت. بنا به گزارش‌ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و خانواده او در پی این حمله آسیبی ندیده‌اند. اما بر اثر این حمله هفت تن به شهادت رسیدند. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهانشان در این حمله به شهادت رسیدند.

هدف تل‌آویو از حمله به کنسولگری ایران چه بود؟

پس از فروکش کردن فتنه داعش و تروریست‌های تکفیری در خاک سوریه، ارتش رژیم صهیونیستی براساس راهبرد «هزار خنجر» حمله به محل اسکان نیروهای مقاومت، انبارها، فرودگاه‌ها، نیروها و مستشاران نظامی ایران را در دستور کار خود قرار داد. تل‌آویو برای عملیاتی کردن این راهبرد براساس طرحی بلندمدت و به صورت گام به گام دامنه حملات علیه منافع و نیروهای مقاومت را توسعه داد. پس از عملیات طوفان الاقصی و حملات یکپارچه و هدفمند محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، میزان فعالیت جوخه ترور اسرائیل در سوریه و لبنان افزایش چشم گیری پیدا کرد.

تنها ساعتی پس از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق منابع مختلف در حال برشمردن دلایل متعدد در خصوص دامنه و اهداف این حمله هستند. دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل ساعاتی پس از این اقدام تروریستی، بدون اشاره به این حادثه تروریستی در برابر دوربین‌های تلویزیونی حاضر شد و از حمله پهپادی مقاومت عراق به نیرو دریایی این رژیم در شهر ایلات خبر داد! برخی تحلیلگران با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و درخواست جامعه جهانی از رژیم صهیونیستی برای توقف نسل کشی در نوار غزه، حمله اخیر صهیونیست‌ها به دمشق را نوعی تلاش نتانیاهو برای دست آوردسازی در پیشگاه افکار عمومی اسرائیل و تلاش برای گسترش جنگ در جبهه شمالی ارزیابی می‌کنند.

برخی رسانه‌های غربی مانند فاکس نیوز معتقدند پاسخ به حمله اسرائیل پیامدهای بسیار جدی در سراسر منطقه خواهد داشت. در دوران جدید ایران علاوه بر امکان هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک اسرائیل در سراسر جهان و قرار دادن فرماندهان ارشد اسرائیل در لیست سیاه، می‌تواند لیستی بلندبالا از مراکز حساس اسرائیل مانند بنادر، فرودگاه‌ها، مراکز تجاری و پادگان‌های نظامی را در بانک اهداف خود قرار دهد. پاسخ هم سطح و بازدارنده ایران به شهادت فرماندهان ارشد مقاومت در دمشق می‌تواند مهر پایانی بر سال‌ها تجاوز و بی‌اعتنایی اسرائیل به تمامیت ارضی کشورها، قوانین بین‌المللی و امنیت جهانی باشد.

تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی حمله به کنسولگری ایران در دمشق

در پی این حمله، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

واکنش فعالان رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی به حمله صهیونیست‌ها

فعالان رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی مثل هر موضوع و رخداد دیگری در حد دانش و اطلاعاتی که به او رسیده است اظهار نظر می‌کند و وظیه هر کاربری اینست که با به کارگیری سواد رسانه‌ای و پرهیز از شتابزدگی و جوزدگی واکنش نشان بدهد اما متاسفانه همیشه هستند کاربرانی که بدون در نظر گرفتن این موارد نظرشان را به عنوان فکت مطرح می‌کنند.

از طرفی دیگر برخی از فعالان رسانه‌ای با نگاه اقتصادی و عملکردهای قبلی نیروهای امنیتی و نظامی سعی داشتند اعتماد از دست رفته را احیا کنند تا مردم باز هم با اطمینان به تصمیم فرماندهان نظامی جلو بروند و از سخنان شتابزده و هیجانی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/165921

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی