پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیلی خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس

نکته خنده‌دار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس این است که گزارش ناظر بر نسخه 26 تیر طرح صیانت حرف می‌زند، گزارشی که اصلاً الان در دستور کار کمیسیون نیست! همین سیاست زدگی مرکز پژوهش‌های مجلس را نشان می‌دهد.

منتشر شده در 2 دی 1400

احمد کارآمد، مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی جهت‌پرس نوشت: گزارش بچه‌گانه مرکز پژوهش‌ها در مورد طرح صیانت نکات قابل‌توجهی دارد.
1- طرح صیانت متوقف نشده است و این گزارش مرکز هیچ وجاهت قانونی ندارد چراکه این طرح شامل ماده 142 آیین‌نامه داخلی مجلس نشده است.
ماده 142- هم‌زمان با وصول طرح‌ها و لوایح توسط کمیسیون‌ها در صورت ضرورت و با تصویب کمیسیون اصلی، طرح یا لایحه به کارگروه کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارجاع می‌شود.
2- برای آقایان قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس و آقای نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس باید متأسف بود که با سیاست‌بازی، شأن این مرکز مطالعاتی و پژوهشی را پایین آوردند و کاری کردند دیگر مورد رجوع نمایندگان قرار نگیرد.
3- نکته خنده‌دار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس این است که گزارش ناظر بر نسخه 26 تیر طرح صیانت حرف می‌زند، گزارشی که اصلاً الان در دستور کار کمیسیون نیست! به گفته آقای تقی پور بسیاری از بندهای آن حذف شده است و تقریباً مرکز روی طرحی نظر داده که اصلاً وجود خارجی ندارد. همین سیاست زدگی مرکز پژوهش‌های مجلس را نشان می‌دهد.
4- وظیفه آقای نگاهداری این بوده که با استفاده از ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌ها، نقطه نظرات اصلاحی کارشناسان و بخش خصوصی را بگیرد و پیشنهاد‌هایی در مورد طرح صیانت و بندهایش ارائه بدهند نه اینکه در مورد کلیات طرح نظر بدهند.
5- با مطالعه گزارش احساس کردم بچه‌های توییتری آن را نوشته‌اند، البته بعدتر مطلع شدم که واقعاً این گزارش بر اساس نقدهای مثلاً کارشناسان منتقد طرح که خارج از مرکز پژوهش مجلس هستند، نوشته‌شده است. این کارشناسان در واقع چهار کاربر توییتری هستند که خودمان هم آن‌ها را می‌شناسیم. آقای قالیباف و آقای نگاهداری با ارزش و جایگاه مرکز پژوهش‌های مجلس چه می‌کنید؟
6- اما ماجرای این گزارش بچه‌گانه چه بود؟ متأسفانه قالیباف همچنان نگران سبد رأی خود است و علاقه ندارد در دوره مسئولیتش قانونی برای فضای مجازی نوشته و هزینه آن را بدهد! لذا با عوامل نزدیک به خود همچون آقای نگاهداری و چند رسانه چی دنبال تحریف طرح و از کار انداختن آن هستند!
غافل از اینکه با این گزارش بچه‌گانه کاری کردند که مرکز، مضحکه خواص و نمایندگان شود و دیگر وکلای ملت به مرکز پژوهش‌های مجلس که تکیه‌گاه علمی و پژوهشی مجلس بود، اعتماد نکنند و دیگر محل رجوع نمایندگان نباشد.
7- اما خبر خوب اینکه از نیمه اول مهر نسخه 26 تیرماه طرح صیانت کنار گذاشته و نسخه جدیدی بر مبنای پیشنهاد وزارت ارتباطات در حال تدوین هست. این نسخه هم از جنبه محدوده طرح و هم از منظر حکمرانی فضای مجازی کاملاً متفاوت و مترقی‌تر است. به عبارتی مخالفان طرح صیانت ۳ ماه عقب هستند.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/78306

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی