پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس حواشی مرگ ستاره آمریکایی را بررسی می‌کند

امروز صبح خبر مرگ متیو پری در رسانه‌های آمریکا منتشر شد، خبری که دنبال کنندگان سینمای غرب را ناراحت کرد، اما جالب اینجاست که مرگ مشکوک پری هیچ تحلیل خالی از فکری از سوی سلبریتی‌های آمریکایی نداشت اگر این مرگ در ایران بود حتما سلبریتی‌های ما قوه تخیل خود را فعال می‌کردند مانند مرگ داریوش مهرجویی.

منتشر شده در 7 آبان 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ متیو لانگفورد پری هنرپیشه و کمدین آمریکایی-کانادایی  متولد ۱۹ اوت ۱۹۶۹ در ویلیامزتاون، ماساچوست بود. با اینکه وی 14 سال فعالیت حرفه‌ای در عرصه سینمای آمریکا داشت اما بیشتر با ایفای نقش «چندلر» در سریال فرندز (۱۹۹۴–۲۰۰۴) شناخته می‌شد. مادر او، سوزان لنگفورد، یک روزنامه نگار کانادایی است که برای پدر جاستین ترودو، نخست وزیر سابق کانادا، پیر الیوت ترودو کار می کرد. پدر متیو پری، جان بنت پری نیز یک بازیگر است. این پدر و پسر در فیلم عشق در نگاه اول و پیامدها با هم بازی کردند.

اما امروز صبح خبری در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد آنهم پایان عمر هنرمند کمدی آمریکایی در 54 سالگی او بود. به گزارش لس آنجلس تایمز ، این بازیگر 54 ساله توسط دستیارش بیهوش در جکوزی خود در خانه اش در لس آنجلس (کالیفرنیا) پیدا شد.

زندگی هنری متیو پری

متیو پری بیشتر به خاطر بازی در سریال پرطرفدار فرندز که ماجراهای گروهی متشکل از شش دوست نیویورکی را روایت می‌کرد، شناخته شد. متیو پری سه نامزدی برای جوایز امی، جوایز تلویزیونی آمریکا، برای نقش‌هایش در فیلم فرندز و سپس در سریال  در کاخ سفید دریافت کرد . او همچنین یکی از نقش های اصلی را در فیلم های  همسایه من قاتل و همسایه من قاتل 2 با بروس ویلیس بازی کرد.

دوران بیماری متیو پری

این بازیگر سال ها بود که با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می‌کرد. او در خاطراتش که در سال 2022 منتشر شد، اعتراف کرد که در سال های اخیر 65 بار تحت درمان سم زدایی قرار گرفته است. او همچنین تحت چندین عمل جراحی مرتبط با مشکلات اعتیاد خود قرار گرفته بود، از جمله یک عمل هفت ساعته روده بزرگ در سال 2018.

یکی از ناراحتی متیو پری در دوران بیماریش از دوستان فیلم فرندز بود. او که ادعا داشت در این 10 فصل با آنها خو گرفته بود اما در دوران بیماری وی هیچکدام به او سر نزده بودند و باعث ناراحتی این هنرمند کمدی آمریکایی شده بود.

خداحافظی هالیوود با متیو پری

استودیوی تلویزیونی برادران وارنر که این سریال نمادین را تولید می کرد، در بیانیه خود اعلام کرد از خبر مرگ وی بهم ریخته شده است. این استودیو افزود: متیو یک بازیگر فوق العاده با استعداد بود. نبوغ کمدی او در سراسر جهان احساس می شد. NBC (یک شبکه تلویزیونی و  رادیویی فعال در آمریکا) در این خصوص گفته است: به شدت از مرگ نابهنگام متیو پری ناراحت است . به گفته این کانال آمریکایی، او برای صدها میلیون نفر در سراسر جهان شادی بسیاری به ارمغان آورد و میراث او در طول نسل‌ها زنده خواهد ماند .

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، همکلاسی سابق این بازیگر نیز در خصوص خبر مرگ او گفت: درگذشت متیو پری غم انگیز و دلخراش است. من هرگز بازی های حیاط مدرسه با او را فراموش نمی کنم و می دانم که مردم در سراسر جهان شادی را که برای آنها به ارمغان آوردی فراموش نخواهند کرد.” او در فضای رسانه ایکس(توئیتر سابق) می نویسد : با  تشکر برای همه خنده های متی.

یادمون باشه ترودو همان فردی است که در اوج کشتار غزه توسط رژیم صهیونیستی سکوت کرد و در مجلسی در دفاع از اسرائیل زبان گشود که مردم این کشور او را از مجلس بیرون کردند و ادامه سخن به او را ندادند اما برای مرگ یک هنرمند آمریکایی زبان به تاسف و ناراحتی گشوده است.

در فضای مجازی چه گذشت؟

مرگ ناگهانی متیو پری مشکوک خواهد بود و شاید با این حجم از آزادی بیان در آمریکا هیچگاه علت اصلی مرگ وی اعلام نشود همانطور که سلبریتی‌های آمریکایی فقط از مرگ او در پیام‌های خود ابراز تاسف کردند و بدون هیچ سناریو چینی مرگ او را تسلیت گفتند. آنها خوب میدانند که اگر حرفی را بیان کنند که در آن لحظه‌ای مردم را علیه مسئولان آن کشور بشوراند حتما با او برخوردهای سختی خواهد شد. یاد چند وقت پیش ایران و کشته شدن داریوش مهرجویی افتادم که سر کشته شدن وی چه آه و ناله‌هایی با جملات ضد نظام از سوی هنرمندان منتشر شد تا با تحریک کردن عواطف مردم همسو با معاندین ایران قدم بردارند.

اهالی رسانه و فضای مجازی نیز با بیان اینکه سلبریتی‌های ایران بی فکر ترین سلبریتی‌های جهان هستند در صفحه مجازی خود ایکس(توییتر سابق) مطالبی را منتشر کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/146204

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی