پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

موساد و داعش در یک شب نقره داغ شدند

بامداد 26 دی ماه 1402 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف قرار دادن مناطق جاسوسی اسرائیل در سوریه و عراق خواب را از چشم دشمنان ایران گرفت.

منتشر شده در 26 دی 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 3 اطلاعیه از هدف قرار دادن مواضع جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق و حاب سوریه خبر داد. در این اطلاعیه‌ها آمده بود:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج ) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه امشب با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت.

همچنین در پی عملیات موشکی شب گذشته علیه مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک های تروریستی ضد ایرانی در بخش هایی از منطقه، اطلاعیه شماره 2 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
” أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ”

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی ، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر ؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می دهد ، گروهک های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.
سایر اهداف منهدم شده اعلام خواهد شد.
” وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ”

اطلاعیه شماره 3

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره 3 خود از موشک باران و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
” إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ”

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی- امت بزرگ اسلام
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک ، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.
به ملت عزیزمان اطمینان می دهیم عملیات های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.

” وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ”

رسانه‌های عربی نیز بامداد سه‌شنبه از به گوش رسیدن صدای حداقل ۵ انفجار در نزدیکی فرودگاه اربیل واقع در شمال عراق خبر دادند.

ساعاتی بعد رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: «بر اثر این حمله موشکی ۵ نفر از سربازان جذب شده با تابعیت آمریکایی کشته و مخفیانه منتقل شدند که در نتیجه و با دستور ریاست منطقه کلیه ترددهای هوایی فرودگاه اربیل متوقف شد».

انتقام خون‌های مظلومین

بر اساس اطلاعیه‌های صادرشده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به‌ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

علاوه بر این، در پاسخ به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی،‌ یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق (اربیل) مورد هدف قرار گرفته منهدم شد.

4 دی ماه سال جاری، سردار سید رضی موسوی از فرماندهان باسابقه سپاه در جبهه مقاومت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محل اقامتش در دمشق سوریه به شهادت رسید، پیش از آن نیز در جریان حمله هوایی ارتش اسراییل به یکی از مقرهای نیروهای ایرانی در سوریه دو نفر از مستشاران نظامی سپاه به‌نام‌های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده به شهادت رسیده بودند.

علاوه بر این، در اقدامات تروریستی جداگانه‌ای در عراق و لبنان در 14 دی ماه، ابوتقوى السعیدی از فرماندهان حشدالعشبی توسط آمریکایی‌ها و شیخ صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس نیز 12 دی‌ماه در لبنان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

همچنین 13 دی ماه امسال بر اثر عملیات تروریستی دو عامل انتحاری داعش در نزدیکی مزار شهید سلیمانی در کرمان حدود 90 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

24 آذرماه نیز تروریستهای گروهک جیش العدل به فرماندهی انتظامی راسک حمله کردند که منجر به شهادت 11 نفر از نیروهای انتظامی در این محل شد.

عملیات موشکی شب گذشته، هفتمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1396 تاکنون است. هرچند هنوز اطلاعات بیشتری از این عملیات منتشر نشده است اما برخی رسانه‌های اقلیم کردستان عراق از اصابت دست‌کم 4 موشک بالستیک به ساختمانی در منطقه ملاعمر در اربیل کردستان عراق خبر می‌دهند، برخی منابع هم از تعداد 7 اصابت خبر داده‌اند.

هلاکت مهمترین فرد برای اسرائیل

در حملات دیشب پیشرو دیزه‌یی بزرگترین و اصلیترین مهره و رابط موساد در اقلیم کردستان و اصلی ترین منبع مالی جاسوسان آموزش دیده موساد جهت انجام ماموریت های اطلاعاتی و تروریستی در ایران بود و نقش‌ کلیدی در تامین منابع رژیم صهیونسیتی ایفا می کرد که در حملات امشب ‎سپاه پاسداران به ‎اربیل به هلاکت رسید.

ترس از ادامه حملات

با هدف قرار دادن مواضع اسرائیل در عراق و سوریه بازهم شاهد رد کردن خسارات و تلفات ایجاد شده از سوی آمریکا همانند تلاف و اتفاقات رخ داده در عین الاسد هستیم. متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریستی و جاسوسی در شمال عراق، گفت که این عملیات را شدیدا محکوم می‌کند.

وی همچنین بدون اشاره به تجاوز‌های دولت آمریکا در منطقه و همچنین حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت که با این حملات مخالف است.

میلر مدعی شد: به زعم واشنگتن این عملیات حاکمیت عراق را تضعیف می‌کند.

همچنین یک مسئول دفاعی آمریکایی به الجزیره گفت: موشک‌های سپاه پاسداران ایران را که شمال عراق (مواضع موساد) و شمال سوریه (گروه‌های تروریستی) را هدف قرار داد، زیر نظر گرفته و آن را رصد کردیم.

این مسئول دفاعی که حاضر به افشای نامش نشده، افزود: ضربات موشکی سپاه پاسداران، مراکز یا  افراد آمریکایی را هدف نداده است.

این مسئول دفاعی که نشان می‌دهد از این ضربات کوبنده شوکه شده است، مدعی شد که نشانه‌های اولیه حاکی است که این حملات موشکی متهورانه و غیر دقیق بوده است.

ادریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در گفتگو با المیادین در این خصوص گفت: در جریان گزارش‌ها مبنی بر اصابت موشک‌ها به شمال عراق و سوریه قرار گرفته‌ایم.

وی همچنین گفت: هیچ یک از کارکنان یا مراکز آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفت، ما با مسئولان بلندپایه عراق و مسئولان اقلیم کردستان در تماس بودیم.

این ادعاها در صورتی است که در منابع موثق در عراق و سوریه از هدف قرار گرفتن دقیق مواضع توسط سپا را تایید کرده‌اند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/155105

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی