پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توئیتر اعلام کرده که قابلیتی به نام ThereIsHelp# دوباره در دسترس کاربران قرار گرفته است. در این ویژگی اگر کاربران به دنبال محتوایی خاص باشند، این شبکه اجتماعی پیام هایی درباره جلوگیری از خودکشی نشان می دهد و آنها را به چند خط تلفن و منابعی مفید درباره خودکشی وصل می کند اما این قابلیت چند روزی است که حذف شده است.

منتشر شده در 5 دی 1401

 به نقل از رویترز، توئیتر اعلام کرده که قابلیتی به نام ThereIsHelp# دوباره در دسترس کاربران قرار گرفته است. در این ویژگی اگر کاربران به دنبال محتوایی خاص باشند، این شبکه اجتماعی پیام هایی درباره جلوگیری از خودکشی نشان می دهد و آنها را به چند خط تلفن و منابعی مفید درباره خودکشی وصل می کند.

رویترز نوشته که دو نفر آشنا با این موضوع می‌گویند این ویژگی در چند روز گذشته حذف شده اما ایلان ماسک این موضوع را رد کرده است. ایلان ماسک در توئیتی نوشت: این خبر کذب است.

پس از انتشار گزارش رویترز، الا اروین، رئیس بخش اعتماد و ایمنی توئیتر گفت: ما در حال تعمیر و اصلاح درخواست های خود بوده ایم. این ویژگی به طور موقت حذف شده است. او گفته: توئیتر قصد دارد رویکرد گوگل در مقابله با خودکشی را پی بگیرد و غیرفعال شدن ویژگی ThereIsHelp# موقتی است.

ویژگی معروف ThereIsHelp# در بالای جستجوهای خاص، تماس‌هایی را به سازمان‌های حمایتی در بسیاری از کشورهای مرتبط با سلامت روان، اچ‌آی‌وی، واکسن‌ها، بهره‌کشی جنسی از کودکان، کووید-19، خشونت‌های جنسیتی، بلایای طبیعی و آزادی بیان نشان می دهد. حذف این ویژگی منجر به افزایش نگرانی درباره رفاه کاربران آسیب پذیر در توئیتر شده بود.

ارلیانی عبدالرحمان، عضو سابق شورای اعتماد و ایمنی توئیتر که اکنون منحل شده گفته بود که حذف این ویژگی بی‌اندازه نگران‌کننده و خطرناک است. بسیاری از شرکت‌ها در زمان تغییر سیستم های خودشان، کار را به‌صورت موازی پیش می‌ برند تا قابلیت‌ های دیگر از دسترس خارج نشوند.

ایدز یونایتد مستقر در واشنگتن، که در ThereIsHelp# تبلیغ شده بود و یک گروه تایلندی که برای حمایت از آزادی بیان فعالیت می کند به رویترز گفتند که حذف این ویژگی برای آنها غافلگیرکننده بود. ایدز یونایتد گفت: یک صفحه وب که این ویژگی به آن پیوند داده شده تا 18 دسامبر حدود 70 بازدید در روز داشته و از زمان حذف آن تاکنون، در مجموع 14 بازدید داشته است.

گفتنی است که تا حدی به دلیل فشار گروه‌های ایمنی و حمایت از مصرف‌کننده، سرویس‌های اینترنتی از جمله توئیتر، گوگل و فیس‌بوک سال هاست در تلاشند تا کاربران را در زمانی که احتمال می‌دهند کسی در معرض خطر باشد، به ارائه‌دهندگان منابع معروف مانند خطوط تلفن دولتی هدایت کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/21334

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی