پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش آمریکا به پرداخت بدهی گازی عراق به ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه سیاست واشنگتن در قبال ایران یا عراق تغییری نکرده، گفت معافیت‌های تحریمی ارائه‌شده به بغداد فقط برای معاملات بشردوستانه قابل دسترس است.

منتشر شده در 6 تیر 1402
در سرویس

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه به سوالی درباره پرداخت بدهی واردات گاز از ایران توسط عراق پاسخ داد.

میلر طی نشست خبری در واشنگتن، در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات یا توافق کوچکی بین آمریکا و ایران در این موضوع انجام گرفته یا خبر، گفت: «من فقط می‌گویم هیچ تغییری در سیاست ما در قبال ایران یا عراق ایجاد نشده است».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی در این‌باره توضیح داد:‌ «دولت بایدن به اجرای تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه می‌دهد. از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره ارائه کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد».

این مقام آمریکایی با بیان اینکه بدهی‌های پرداختی عراق به ایران فقط به اشخاص ثالث تایید‌شده می‌رسد، اظهار داشت: «مطابق با تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر معاملات غیر تحریمی قابل دسترسی است».

میلر در پایان افزود: «آن پول‌ها مستقیماً به ایران منتقل نمی‌شوند و آمریکا همچنان به صورت مورد به مورد تراکنش‌های استفاده از وجوه را [زیر نظر گرفته و] تأیید می‌کند».

وی در تاریخ ۲۴ خرداد تایید کرده بود که یک معافیت تحریمی برای پرداخت حدود سه میلیارد دلار بدهی عراق به ایران صادر شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3936

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی