پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 6 اردیبهشت 1400
در سرویس

به گزارش جهت، داریوش فرضیایی یا همان “عموپورنگ” گفتگویی با تسنیم داشته است خلاصه این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*فضای مجازی خطرناک است؛ اگر نگرانیم باید همراه بچه‌هایمان باشیم

* دغدغه‌های امروز عمو پورنگ چیست و چه ناراحتی‌هایی از فضای مجازی و رسانه دارد؟

دغدغه‌ای که امروز با تمام سعی و تلاش دنبال می‌کنم سرگرم‌کردن بچه‌ها در فضای کرونا است. از آن سو، بهتر از من می‌دانید فضای مجازی خیلی جلوتر از خانواده‌ها و هر سیستمی در این کشور حرکت می‌کند و مانور می‌دهد. اگر خیلی نگران این ماجرا هستید باید بچه‌هایمان را یک جورایی کنترل کنیم و به نوعی همراه و کنار آن‌ها باشیم در ارتباط با مطالبی که در فضای‌مجازی انتخاب می‌کنند آن‌ها را راهنمایی کنیم آگاهانه‌تر در این مسیر قدم بردارند.

*باید حواسمان را جمع کنیم

قرار نیست بچه‌ها همه‌چیز را در فضای مجازی ببینند و بخوانند. از طرفی همه‌چیز را هم گردن این و آن نیندازیم؛ همه مسئولیم؛ چه پدر و مادران و چه کسانی که در قامت بزرگ‌ترند باید حواسمان را جمع کنیم که این فضا را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهیم، آلودگی‌هایش گریبان فرزندانمان را نگیرد.

*نباید کودکان را با فضای‌مجازی تنها بگذاریم

همه ساعت‌ها که عمو پورنگ نیست که رصد و بچه‌ها را راهنمایی کند و شبهه‌ها و تناقض‌ها و مشکلات را برایشان توضیح دهد . پدر و مادرها می‌توانند مطالبی را در فضای مجازی انتخاب کنند که به سن و سال و آگاهی بچه‌ها بخورد و مورد رشد و تعالی‌شان بشود نه اینکه آن‌ها را با فضای‌مجازی تنها بگذارند و با فضایی روبرو شوند که بیشتر در معرض ایجاد شبهه و سوء تفاهم و تناقض قرار بگیرند.

*مثل گذشته کودکان اولویت نیستند

در مجموع فضای رسانه این روزها می‌بینیم بیشتر برنامه‌های بزرگسال مدنظر است و مثل گذشته کودکان اولویت نیستند. خوشبختانه برنامه ما از سوی مسئولین محترم مورد توجه و عنایت قرار گرفته و در حد توانمان سعی می‌کنیم در این روزهای سخت کرونایی بچه‌هایمان را سرگرم کنیم.

*سعی کردیم در تلویزیون باشیم چون همه مردم نمی‌توانند “وی او دی” ببینند

* قرار است در سریال یا برنامه‌ای خارج از این کارها حاضر شوید و به عبارتی دوباره به سراغ آن برنامه‌های زنده استودیویی می‌روید و یا مثل خیلی از دوستان دیگر کارهای متفاوتی از شما در سینما و تلویزیون در قامت یک بازیگر خواهیم دید؟

ما کاری خارج از این نداریم؛ تلویزیون یک رسانه جمعی و وسیله‌ای است که الان در هر خانه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد. شاید خیلی از مردم، امکان خرید اشتراک و فیلم‌های پلتفرم‌ها یا به تعبیری تماشای VODها را نداشته باشند اما تلویزیون این بستر را به صورت گسترده فراهم می‌کند، ارزان‌تر و کمتر به لحاظ مالی متحمل هزینه بشوند.

به همین خاطر سعی کردیم این فضا را بیشتر مدنظر داشته باشیم. فعلاً در این فضا حضور دارم در قامت مجری بازیگر یا بازیگر مجری؛ این دو حالت را در این مجموعه به کار می‌گیرم طبق نوشته‌های نویسنده و آنچه شما می‌بینید. برخی اوقات با دوربین صحبت می‌کنم و برخی مواقع دیگر، در قالب نقش به عنوان یک بازیگر ظاهر می‌شوم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/115006

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی