پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در جهت پرس بخوانید

بعد از نمایش اقتدار ایران در منطقه و وا ماندن آمریکا در خصوص تجمعات و اعتصابات دانشجویی و ضعف شدید آمریکا در منطقه با طرد شدن سلبریتی‌های فرار کرده به آغوش آمریکا حالا صدای پشیمانی دیر هنگام آنها بلند شده است.

منتشر شده در 17 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ مهسا امینی اسم رمز بی‌خانمان شدن خیلی از آدم‌ها بود. آدم‌هایی که به هر بهانه‌ای به دنبال فرار از زندگی خود بودند. برخی در این قیل و قال به کام مرگ رفتن و برخی با ارسال اطلاعاتی از ایران توانستند راه فرار را ادامه دهند اما بعد از مدتی به بی‌خانمان‌ها و آورارگان مهاجر در کشورهای خارجی دچار شدند.

این فرار سودی داشت؟

خیلی‌ها از جمله برخی از سلبریتی‌های معروف ایرانی از ایران مهاجرت کردند و  با احترام نمایشی غربی‌ها خود را در کوزه عسل موفقیت دیدند تا نماینده سیاسی ایران و لیدر براندازان معرفی شوند.همانند اشکان خطیبی و مهناز افشار. آن‌ها با عینک فرد برتر سیاست ایران در برنامه‌ها حضور داشتند و برای پیش برد هدف دشمن برای براندازی ایران مطالبی را منتشر می‌کردند و مسلما در قبال این خوش خدمتی مبلغ و خدماتی نیز دریافت میکردند.

مهناز افشار در اغتشاشات ایران

مهناز افشار با شعار زن، زندگی، آزادی خود را حامی زنان ایران میدانست و مردم ایران را تشویق به ادامه مبارزه و ناامن کردن بیشتر ایران می‌کرد. وی که سالها بعد از مهاجرت آنقدر کاری در حیطه حرفه‌ای خود انجام نداده بود با بازی در تئاتر خانه امن که توسط چند نفر از سلبریتی های فراری ساخته شده بود بازی کرد که بازخورد آنچانی هم نداشت. او با انتشار مطالب حمایتی مردم ایران را برای برهم زدن امنیت و سقوط ایران تحریک میکرد. او حتی در مسائل امنیتی ایران هم با تولید محتواهای محرک امنیت روانی مردم رااز آنها می‌گرفت و حقیقت ماجرا را به دروغ برای مردم منتشر می‌کرد تا شاید بازهم برای بر هم زدن ایران کاری کرده باشد.

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی با سابقه بازیگری درخشان خود در ایران صاحب بهترین رستوران در بهترین منطقه تهران و دارای زندگی مرفه بود که ناگهان به همه این خوشی‌ها پشت پا زد و به بهانه بیشتردیده شدن و شاید زندگی مرفه‌تر دیگری با ترک خانواده مهاجرت کرد. او در پیامی که بعد از یک ماه مهاجرتش منتشر کرده بود دلیل رفتنش را سکوت نابجا برای اوضاع ایران بیان کرده بود.

فردی که خود را جدا از گردونه سیاست می‌دانست حالا برای ادامه‌ بقای خود مجبور به حمایت از براندازان شده بود و خود یک لیدر گروه براندازان بود که با انتشار مطالب خود مردم را برای برهم زدن بیشتر نظم کشور تحریک می‌کرد.

حمایت‌های همه جانبه سلبریتی‌های فراری از براندازان یکی از دلایل افزایش التهابات و تبدیل اعتراضات به اغتشاشات بود. افرادی که خطی از سیاست نمی‌دانند با باد شدن در عرصه سیاست از طرف معاندین با ایران حالا خود را سردمدار هدایت سیاست ایران میدانستند.

ورق خوشگذرانی‌ها برگشت

بعد از پایان یافتن اغتشاشات و بازگشت امنیت به ایران هر از گاهی برای خالی نبود عریضه سلبریتی‌های فراری مطالبی را در راستای ادعای های خود منتشر می‌کردند تا بگویند هنوز زنده‌اندو برای ایران نگران. تا اینکه اتفاقی دیگر در منطقه خاورمیانه کل ماجرا و سیاست براندازان را تغییر داد.

بعد از اتفاق 7 اکتبر و انجام شدن عملیات طوفان الاقصی سلبریتی‌های حامی مظلوم در برابر ظلمی که به مردم مظلوم غزه شد سکوت کردند و برخی حماس را محکوم به حمله کردند و از او بابت این اتفاق بازخواست می‌کردند. تا زمان گذشت و هدف برهم ریختن منطقه توسط اسرائیل بعد از انجام عملیات حماس مشخص شد. اسرائیل که رسما خواهان وارد جنگ شدن مستقیم ایران بود با حمله به کنسولگری ایران در سوریه رسما به خاک ایران حمله کرد. بیشتر غرب پرستان این ادعا را داشتند که ایران پاسخی به اسرائیل نخواهد داد و کار ایران تمام است. اما بعد از مدتی با انجام عملیات وعده صادق از سوی سپاه اسرائیل رسما اعلام غافلگیری کرد  و توقع چنین جوابی را از ایران نداشت.

بعد از این اتفاق جهان کم کم روی بیداری به خود گرفت و همه به دفاع از غزه فریاد به آسمان بلند کردند. یکی از اتفاقات مهم در تحول جامعه خیزش دانشجویان آمریکا بود واین بدترین اتفاق در آمریکا بود که تاکنون نیز ادامه دارد و آمریکا رسما کنترل این ماجرا را از دست داده است.

همین روال باعث شد تا ورق خوشگذرانی سلبریتی‌های فراری برگردد.

پشیمانی سلبریتی‌ها یکی پس از دیگری

بعد از نمایش اقتدار ایران در منطقه سلبریتی‌ها متوجه این موضوع شدند که ایران دیگر آن ایران قدیم نبوده و اکنون اقتداری بیش از تصور لبرقدرت‌ها در منطقه و جهان به دست آورده.

آنها که دیدند اکنون ایران است که برای سیاست‌های جهانی برنامه ریزی و اجرا می‌کند و رسما آمریکا و انگلیس که خود را ابرقدرت دنیا می‌نامند کاری ازبیش نمی‌برند شمشیر صاحب نظر در سیاست بودن را غلاف کرده و بلندگوی ندامت را برداشته اند.

اولین چراغ این ندامت گویی‌ها را اشکان خزیبی روشن کرد که گفت: من در ایران مدیر بودم و دارای جایگاه خوبی بودم اما الان مجورم در تاکسیاینرنتی کار کنم تا گذران زندگی کنم.

دومین فرد پشیمان و خواهان بازگشت به ایران مهناز افشار بود. وی هم در ادعای پشیمانی خود گفته است که در ایران روزهای اوج خوبی داشتم و در اینجا واقعا بیکار هستم و از این اتفاقا پشیمانم.

مشخصا هر کس بدون فکر به تفکرات غربی اعتماد کند و با ضربه زدن به کشور خود به دنبال کسب جایگاه جهانی باشد حتما چنین اتفاقی برای او نخواهد افتاد. در دیدگاه سیاست کسی که به کشور و زادگاه خود خیانت کند حتما روزی به سرزمینی که به آن تعلق ندارد خیانت خواهد کرد و قطعا به چنین آدمی جایگاه و دست بازی برای فعالیت نخواهند داد.

فضای مجازی و سلبریتی‌های پشیمان

در فضای مجازی نیز کاربران رسانه با شنیدن خبر پشیمانی سلبریتی‌ها به یاد حرف حاج قاسم افتادن که گفته بود هرکس به جمهوری اسلامی تیر بی اندازد آواره می‌شود و با اشاره به موضوعات بیان شده از سوی این سلبریتی‌ها مطالبی را در صفحات خود منتشر کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/169546

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی