پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حواشی حمله به زنان در استادیوم را در جهت پرس بخوانید

حضور زنان در ورزشگاه‌ها تا زمانی که نتوانند کرامت زن را در این مکان حفظ کنند ضروری نیست، افرادی که خود بعد از اتمام بازی به بالاترین حد خشونت به جان اموال ورزشگاه و به جان خود می‌افتند چگونه می‌توانند از حرمت زن در این جمع حمایت کنند؟

منتشر شده در 16 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ چهارشنبه 14 اردیبهشت بازی سپاهان-پرسپولیس استادیوم ورزشی روی اصلی خود را به خانم‌ها نشان داد. ورزشگاهی که خیلی‌ها برای حفظ کرامت زن از توافق برای حضور زنان در این محیط امتناع می‌کردند.

مجوز ورود به ورزشگاه برای بانوان

از سال 98-99 ماجرای حضور زنان در وزشگاه آزادی آغاز شد. بسیاری حضور  زن در ورزشگاه را برای تماشای فوتبال مناسب نمی‌دانستند زیرا بر این اعتقاد بودند در ورزشگاه‌های فوتبال کرامت خانم‌ها حفظ نمیشود و ایجاد این امنیت در بین آن همه مرد که آنی بر سر باخت تیم محبوبشان به گلادیاتورهای خشمگین تبدیل می‌شوند کاری بسیار دشوار است.

10 شهریور 1402 مجوز حضور بانوان در 5 ورزشگاه یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد اهواز، آزادی تهران و شهید سلیمانی سیرجان صادر شد.

این مجوز در راستای اعتبار سنجی به بازیهای لیگ از سوی AFCبود که محمد کشوری‌فرد، رئیس سازمان لیگ در  نامه‌ای این مورد را به مهدی تاج اعلام کرده بود.

واکنش به حواشی ورزشگاه

این مدت حواشی‌های بسیاری همراه بود. از بی حرمتی‌ها تا اختلافاتی که در زمان برگزاری مسابقات ایجاد شد اما آخرین اتفاق این روزهای استادیوم در بازی سپاهان-پرسپولیس رخ داد که باعث شکستن سر یک زن شد.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشت: در جریان بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس که همچون بازی‌های چند وقت اخیر با حضور تماشاگران خانم برگزار شد، صحنه‌هایی روی سکوها خلق شد که از شدت وقاحت قابل طرح نیست.

از میان واکشن‌ها، واکنش عباس عبدی به این اتفاق خنده‌دار ترین واکنش‌ها بود. وی به صورت خیلی جدی در صفحه ایکس خود نوشته بود آقایان را ممنوع الورود به ورزشگاه کنید.

شبکه‌های معاند که از هر اتفاقی در ورزشگاه برای تحریک غیرت مردانه ایرانیان استفاده می‌کردند راه به جایی نبردند اما اینبار که ماجرا فرق می‌کرد و اتفاقی افتاد که دیگر راهی برای به اعتراض کشاندن مردم نبود ماجرا را جوری دیگری بیان کردند، آنهم پروژه جدید ایران.

شبکه اینترنشال در خبری زد این اتفاق پروژه جدید ایران برای حذف زنان از ورزشگاه است.

با این اتفاق که مسلما هیچ شخصی راضی به بی احترامی و آسیب به زنان نیست مسلما راضی به حضورزنان در این محیط نیست اما دشمن برای برهم زدن امنیت روانی مردم از هر نوع خبری استفاده خود را می‌کند.

واکنش‌ها به حادثه ورزشگاه

فعالان رسانه‌ای با انتقاد به اینکه هنوز برای حضور زنان در ورزشگاه زمان لازم بود در صفحات شخصی ایکس خود نوشتند:

با بررسی حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشخص است تا زمانی که اوضاع فرهنگی در این مکان به سامان نشده است نباید در مقابل برخی افراد کوتاه می‌امدند و مجوز حضور بانوان را امضا می‌کردند. در ورزشگاهی که بعد از پایان بازی مردان همچون سربازان زخمی به جان صندکی‌های استادیوم افتاد و در حد مرگ یک دیگر را به بار کتک می‌گیرند چه کسی میخواهد در بین این آشوب و خوشنوت از زنان حمایت کند. این اتفاق دیر یا زود در ورزشگاه نمایان می‌شد و تا زمانی که فرهنگ حضور در استادیوم فوتبال اصلاح نگردیده جای بانوان در بین این اقشار نیست. حفظ کرامت زن در جامعه از هدف‌های اصلی جمهوری اسلامی است که مسلما در ورزشگاه‌ها با آن پیشینه بی‌فرهنگی محقق نخواهد شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/169504

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی