پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از انتقال تروریست‌های آواره به کانادا؛

حکومت آلبانی دیگر خواهان میزبانی از منافقین نیست و دستور اخراج آن‌ها را داده که در این بین کانادا عهده‌دار مسئولیت نگهداری از آن‌ها شده است.

منتشر شده در 22 مرداد 1402

عطیه فکری – در سال گذشته کارشکنی‌هایی از منافقین در ایام اغتشاشات مشاهده شد که ایران را مصمم کرد تا اقدامی تلافی جویانه انجام دهد، ایران با تهدید دولت آلبانی و عملیات‌های پنهانی برای دسترسی به اسناد مقر منافقین، دولت آلبانی را دچار ناامنی کرد که همین امر باعث حمله پلیس به کمپ منافقین و جمع آوری تمام سیستم‌های رایانه‌ای، گوشی‌های تلفن همراه و اسنادی که در آنجا وجود داشت، کرد تا به ایران ثابت کند که هیچ عنادی با حکومت جمهوری اسلامی ندارد. طوری که رادیو فردا وابسته به سازمان سیا تصریح کرد اقدام تلافی‌جویانه ایران به زیرساخت‌های آلبانی در واکنش به اقدامات ضدایرانی سازمان مجاهدین (منافقین)، دولت آلبانی را به برخورد با اعضای این سازمان واداشت.

گروهک منافقین پس از ناکام ماندن در کسب موافقت دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه اور سوراواز، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرده و طبق هماهنگی شکل گرفته مقرر شده است تا در گام اول عناصر دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل شوند.

دولت کانادا که سیاست دشمنی با ایران را در سال‌های اخیر دنبال کرده است، به محلی برای پناه دادن به اختلاس‌گران بزرگی نظیر محمود خاوری و جریان‌های دشمن ایران تبدیل شده بود که حالا به‌نظر می‌رسد قرار است به پناهگاه جدید شناخته‌شده‌ترین گروهک تروریستی علیه ایران نیز تبدیل شود. گفته می‌شود منافقین این تصمیم را بر اساس شباهت وضعیت فعلی خود در آلبانی با شرایط زمان حضور در عراق، اتخاذ کرده‌اند. 

کشورهای میزبان منافقین باید یا آن‌ها را اخراج یا محاکمه کنند

دبیر ستاد حقوق بشر ضمن اشاره به اینکه منافقین یک گروهک تروریستی است که دستش به خون هزاران نفر از ایرانیان آلوده شده است، اظهار داشت: آن‌ها مردم بی‎گناه کشورمان را به شهادت رساندند و اکنون آزادانه در برخی از کشورها تردد می‌کنند. کاظم غریب‌آبادی با بیان اینکه به موازات فشارهای حقوقی، قضائی و سیاسی که جمهوری اسلامی ایران بر برخی از کشورهای میزبان منافقین وارد کرده، خود این کشورها هم به این نتیجه رسیده‎اند که منافقین واقعا یک گروهک تروریستی است، گفت: این کشورها در حال محدود کردن منافقین هستند و ما از اقدام‌های صورت گرفته برای محدودسازی گروهک تروریستی منافقین استقبال می‌کنیم.

معاون امور بین‎ الملل قوه قضائیه افزود: ما طبیعتا به این سطح از اقدام‌ها قانع نیستیم و کشورهای میزبان منافقین باید یا آن‌ها را اخراج یا محاکمه کنند. وی همچنین با اشاره به این موضوع که پرونده عظیمی برای گروهک تروریستی منافقین و ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل شده و کیفرخواست آن به دادگاه ارسال شده است، عنوان کرد: شعبه ویژه‌ای تشکیل و نشر آگهی شده است؛ ضمن اینکه از طریق ایمیل به متهمان اطلاع‎رسانی شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان اعلام کرد: این دادگاه به زودی برابر مقررات آیین دادرسی کیفری کار خود را آغاز خواهد کرد. به گفته غریب آبادی، ما درصدد هستیم از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با تروریست‌ها به ویژه گروهک تروریستی منافقین استفاده کنیم. وی با بیان اینکه در این چارچوب از ظرفیت‌های حقوقی – قضائی در سطح داخل و در سطح بین المللی استفاده می‌کنیم، توضیح داد: در رابطه دو جانبه با کشورهایی که منافقین در آن‌ها حضور دارند، آزادانه تردد می‌کنند و از آنجا عملیات‌های تروریستی خود را هدایت می‌کنند نیز فعالیت می‌کنیم.

غریب آبادی تصریح کرد: طبیعتا از ظرفیت سیاسی نیز با این هدف که نه تنها از شر این گروهک تروریستی خلاص شویم، استفاده می‌کنیم و بر این باوریم که دنیا باید از شر این گروهک‌های تروریست خلاص شود؛ ما به اقدام‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

واکنش‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتقال منافقین به کانادا

کاربران شبکه‌های اجتماعی اولین واکنشی که نسبت به خبر انتقال اعضای سازمان منافقین به کانادا نشان دادند این بود که کانادا پناهگاه امنی برای اختلاسگران و تروریست‌هاست و این مطلب نشان دهنده اوج عناد و خصومت دولت کانادا نسبت به جمهوری اسلامی است.

12345678

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1249

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی