پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با نزدیک شدن به فصل انتخابات رسانه‌های بیگانه و غرب پرستان وطنی صدای ناامیدی مردم از تاثیر نداشتن آرا و انتخاب نمایندگان در روند پیشرفت کشور از سوی این شبکه‌ها بلند شد که در حماسه 11 اسفند مردم نشان دادند که به بلوغ سیاسی خوبی رسیده‌اند و همواره نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

منتشر شده در 12 اسفند 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ با زمزمه‌های انتخابات مجلس و انتخابات مجلس خبرگان کم کم ندای تحریم انتخابات هم بلند شد. بیشترین تلاش را برای محقق شدن این تحریم رسانه‌های بیگانه غرب نشین سر لیست کارهای خود گذاشتند و با تولید محتواهای ناامید کننده از کار نکردن مسئولین و به جایی نرسیدن این کشور سعی در القای ناامیدی و منصرف کردن مردم از آمدن بر پای صندوق‌های رای را داشتند. این رسانه‌ها از شبکه معلوم‌الحال «ایران اینترنشنال» گرفته تا «بی بی سی»، «صدای آمریکا»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، خبرگزاری «فرانسه» و دیگر سایت‌ها و شبکه‌های خبری همسو با سیاست‌های آمریکایی-صهیونیستی مانند تمامی دوره‌های انتخابات قبلی جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته، بخش قابل توجهی از مطالب، برنامه‌ها، زمان، هزینه و انرژی نیروی کار خود را صرف سیاه‌نمایی فضای انتخاباتی پرشور ایران کردند.

گره زدن انتخابات ایران به ناآرامی‌های سال‌های قبل از جمله ترفندهایی بود که رسانه‌های معاند تلاش می‌کردند از آن برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی بهره برداری کنند. در آستانه انتخابات، گره زدن مسائل و مشکل‌های مختلف در جامعه و کشور به انتخابات در شرایطی به عنوان خط خبری رسانه‌های معاند با هدف کاستن از شور و نشاط انتخاباتی دنبال می‌شد که اصولاً مهم‌ترین هدف از برگزاری انتخابات در هر کشوری مشخص است.

رسانه‌های ضدانقلاب که تلاش داشتند مشارکت زیر ۲۰ درصد را رقم بزنند و در این مسیر طیف گسترده‌ای از دولت‌های خارجی و گروهک‌های تروریستی را همراه کرده‌بودند، نتوانستند میزان مشارکت را از دور قبل کمتر کنند.

بنابراین در حالی که این کمپین مدعی بود مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ ایران بسیار پایین خواهد بود اما مشارکتی نزدیک به انتخابات ۱۳۹۸، آن هم بعد از یک جنگ روانی تمام عیار علیه ملت ایران در سال ۱۴۰۱ رقم خورد؛ موضوعی که نشان داد اولین برداشت از انتخابات باید شکست جریان ضد ایران باشد.

تحریم کنندگان داخلی چه کسانی بودند؟

بعد از تایید صلاحیت‌ها و رد صلاحیت احمدی‌نژاد وی در مصاحبه با یورو نیوز گفته بود من اعلام کرده‌ام که اگر تغییری در تصمیمات شورای نگهبان اتفاق نیفتد نه، رأی نخواهم داد. از هیچ کسی هم حمایت نمی‌کنم. صحبت‌های وی باعث شد تا برخی از هواداران بهاری ها هم در انتخابات شرکت ننکند اما در لحظات آخر رای گیری احمدی نژاد رای خود را در صندوق انتخابات انداخت.

در بین اصلاح طلبان که صدای مخالفت انتخابات دشمن را در کشور بلند کردند محمد خاتمی سردمدار این حرکت بود. وی با اینکه در حرف‌های خوذ به این نکته اشاره داشت که تحریم انتخابات کار اشتباهی است اما سر سختانه بر روی حرف تحریم انتخابات دشمن ایستاد و گویی حرف رضا پهلوی را در انتخابات اجرایی کرد و رای خود را در صندوق‌های انتخابی نیانداخت.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس ششم، درباره رویکرد اصلاح‌طلبان و شخص سیدمحمد خاتمی به سایت نامه‌نیوز گفت: من اخیرا به یکی‌ از دوستانی که آقای خاتمی را می‌بیند، گفتم‌ می‌خواهم نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی بنویسیم و از او بخواهم کاری‌ نکند و موضعی نگیرد که آبروی اصلاح‌طلبان به حراج گذاشته شود. این آقا هفته پیش با آقای خاتمی ملاقات کرد و موضع آقای خاتمی‌ را به من رساند. آن‌طور که نقل می‌کرد آقای خاتمی گفته بود که محکم می‌گویم که در انتخابات شرکت نمی‌کنم.

حسین مرعشی هم با اعلام اینکه اصلاح طلبان هیچ لیستی نخواهد داد و با بی اثر دانستن انتخابات رای دادن را هم کاری بی اثر دانست.

 احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر نزدیک به جریان اصلاح‌طلبی هم در مورد انتخابات گفته بود که انتخابات زمانی مؤثر و معنادار می‌شود که یک سلسله اصلاحات پیشاانتخاباتی انجام شود. وی با اعتقا د بر اینکه کشور باید به سمت عقلانیت پیش برود  گفته بود این پروسه را از طریق حضور در جامعهٔ مدنی دنبال می‌کنم، نه از طریق انتخابات.

وی درخصوص حضور خود در عرصه انتخابات بیان داشت: با توجه به فضای انتخاباتی موجود، برای افرادی چون من به صلاح نیست وارد این عرصه شویم.

اصلاح طلبان که صدای تحرم انتخابات دشمن در کشور بودند روز ۲۳ بهمن در بیانیه‌ای با قبول این مسئله که انتخابات پیش رو آزاد نیست، نوشتند که با وجود این از رهبران و نهادها و فعالان سیاسی و مدنی و گروه‌های مرجع می‌خواهند که در این انتخابات شرکت کنند.

محمود صادقی، در واکنش به بیانیه شرکت ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب به سایت جماران گفت: کسی که عضو جبهه اصلاحات است، معنا ندارد بیانیه‌ای که با مصوبهٔ جبهه اصلاحات مغایرت دارد را امضا کند.

محسن آرمین، نایب رئیس جبههٔ اصلاحات، با انتقاد از این بیانیه درباره لزوم شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان گفت: جامعه به‌قدری معترض و خشمگین است که شرکت در انتخابات به هیچ نتیجه‌ای که متضمن خیر عمومی باشد، ختم نمی‌شود.

مصطفی تاج‌زاده، زندانی سیاسی اصلاح‌طلب، اعلام کرده بود در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رأی نخواهد داد و بیشتر مردم هم رای نخواهند داد انتخابات را تحریم کرد.

پروژه تحریم شکست خورد

علی‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه برای تحریم انتخابات و تلاش برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی، حدود ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و رقم قطعی مشارکت در انتخابات بیش از ۴۰ درصد اعلام شد. این در حالی است که در انتخابات مجلس یازدهم ۲۴ میلیون نفر از واجدین شرایط رأی دادند. نتیجه این دور از انتخابات تشابه زیادی با دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ داشت. در چهار سال گذشته، دشمن با ابزارهای مختلف و بازوی رسانه‌ای خود از یک سو و ایجاد تنگناها و تحریم‌های اقتصادی از سوی دیگر، تلاش زیاد اما بی‌ثمری را برای پیشبرد پروژه ناامیدسازی مردم و کاهش مشارکت به کار بست.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/162398

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی