پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم بلوچستان به کنار گذاشتن اختلافات سیاسی، قومی و مذهبی اشاره می‌کند تا دشمن نتواند امنیت ملی را خدشه دار کند.

منتشر شده در 21 شهریور 1402
در سرویس

عطیه فکری – در آستانه سالگرد اغتشاشات که دشمن از هر دستاویزی برای به آشوب کشیدن کشور و دوباره شعله‌ور کردن آتش اغتشاشات برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کند. یکی از همین دستاویزها اختلافات قومی و مذهبی است که همواره توسط منافقین و خائنین داخلی در جریان بوده است و در تلاش‌اند که آرامش مردم را برهم بزنند.

در استان سیستان و بلوچستان هم به دلیل همین تفاوت‌های قومی و مذهبی و وجود افراطی‌های اهل تسنن که بعضا از بیگانگان تامین مالی هم می‌شوند، اوضاع تا حدودی متشنج‌تر است. به همین دلیل رهبر انقلاب دیدار اخیر به طور خاص با مردم بلوچستان داشتند هر چند که مردم فهیم بلوچستان اسیر تبلیغات و جوسازی‌ها نسبت به این دیدار نشدند و به حسینیه امام خمینی برای دیدار با رهبری آمدند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی»، با قدردانی از همراهی دیرینه و مستمر مردم مومن و علمای شیعه و اهل تسنن این مناطق، مراقبت و هوشیاری ملت ها و مسئولان کشورها را به‌خصوص در دوران تحولات بزرگ جهانی کاملاً ضروری خواندند و با اشاره به نقشه دشمن برای تحریک نقاط بحران‌ساز در ایران گفتند: تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی دو هدف اساسی و جدی آنها است اما ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

در پازل دشمن حرکت نکنید!

رهبر انقلاب برای حفظ وحدت و دوری از تفرقه تاکیوار تکرار کردند که هر جا حرکتی انجام شود که دشمن شاد شود پس اشتباه بوده و فورا باید از آن عقب نشینی کرد نه اینکه در همان مسیر ادامه دهند و پازل دشمن را کامل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشریح ملاک و معیار قرآنی برای تشخیص راه حق از باطل، گفتند: قرآن می‌فرماید پیامبر و کسانی که با او همراه هستند، در مقابل کفار با شدت عمل می‌کنند. بنابراین اگر پیمودن راهی موجب خوشحالی کفار شد، آن راه، مسیر همراهی با پیامبر نیست اما اگر مسیر و اقدامی باعث ناراحتی و عصبانیت استکبار و قدرتهای ضد دین و ضد اسلام شد، راهی خوب و همراهی با پیامبر است.
ایشان همگان را به مراقبت کامل گفتار و رفتار و پرهیز از همسویی با نقشه دشمن فراخواندند و تأکید کردند: باید مراقب باشیم حرفی که می‌زنیم در جهت نقشه دشمن نباشد و جدول او را کامل نکند چراکه گاهی کسی در اثر غفلت با حرف یا عمل خود جدول دشمن را کامل می‌کند که این خطرناک است. 

نگذارید دشمن وحدت ملی را بهم بزند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وحدت را به معنی کنار هم بودن اقوام و مذاهب مختلف و کنار گذاشتن اختلاف‌های سیاسی، مذهبی، قومی و گروهی در جایی که پای منافع ملی در میان است، خواندند و افزودند: نگذارید دشمن وحدت ملی را بهم بزند.
ایشان امنیت ملی را نقطه آماج دیگر بدخواهان ایران دانستند و گفتند: کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند، دشمن ملت هستند و دانسته یا نادانسته برای دشمن کار می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بحمدالله ملت ما بیدار است و بنده به این بیداری ملت بسیار خوش‌بین و امیدوار هستم البته این خوش‎‌بینی، شعار و رجزخوانی نیست بلکه بخاطر تجربه و مشاهدات چهل و چند ساله و وجود نشانه‌های برجسته و امیدآفرین همچون توانایی‌های جوانان و محبت‌ها، وفاداری‌ها، اخلاص‌ها و حضورهای خوب مردم از جمله در اربعین امسال است. 

مهمترین دلیل دیدار رهبر انقلاب با مردم سیستان و بلوچستان چه بود؟

رهبر معظم انقلاب به دلیل اینکه با مسائل سیستان وبلوچستان آشنایی شصت ساله دارند، قبل از انقلاب آنجا تبعید بودند، بعد انقلاب اولین سفر خود را به این استان انجام دادند، سال 81 نیز یکی از طولانی ترین سفرهای رهبری در این منطقه رقم خورده است. در طول چهل سال اخیر نیز رهبری بارها با نخبگان، علمای شیعه و سنی این منطقه دیدار و درباره موضوعات مهم این منطقه از امنیت تا اقتصاد اعلان موضع و دستورات متعدد حکومتی صادر کردند. اما دیدار اخیر رهبر انقلاب با مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از اهمیت راهبردی برخوردار بود. از حجم اقدامات رسانه ای که در یکسال اخیر علیه مردم سیستان وبلوچستان انجام شد و مجموع اتفاقات امنیتی و سیاسی این منطقه و حتی یک هفته بمباران عملیات روانی سنگین رسانه‌های ضدانقلاب، تکفیری و غربی علیه خواص شیعه و سنی پیش از دیدار با رهبر انقلاب، می‌توان اینچنین درک کرد که این دیدار و محتوای این جلسه تاریخی تا چه حد اهمیت داشت و دارد.

رهبری در قسمتی از سخنان از خود مردم سیستان و بلوچستان برای جمع شدن قائله تفرقه و اختلاف کمک می‌خواهند و می‌گویند: می‌خواهم آن تصویر غلطی را که دشمنان این ملّت از برخی از مناطق کشور ارائه‌ می‌کنند باطل کنم؛ من می‌خواهم حقیقت را برای افکار عمومی در زمینه‌ی برادرانمان در بخش‌های مختلف کشور روشن کنم.» این سخنان به خوبی نشان می دهد که رهبری این دیدار را برای دفاع از مردم این دیار و نشان دادن واقعیت این منطقه برگزار کرده‌اند. به تعبیر دیگر شخص رهبری احساس کردند که باید جهت مقابله با تصویر غلط از مردم جنوب شرق ایران به میدان بیایند. این دیدار در واقع جلسه دفاع رهبری از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در برابر دشمن و باطل‌کردن تصاویر غلط از این منطقه در افکار عمومی بود.

مردم این استان و سایر استان‌های که اختلافات قومی و مذهبی در آن‌ها در جریان است می‌توانند با تکیه بر اشتراکات و شهدایی که جانشان را برای وطن دادند ریشه این اختلافات را خشک کنند طوری که پاسخ کوبنده‌ای هم برای دشمنان محسوب شود، کسانی که چشم دیدن زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف را کنار یکدیگر ندارند، کسانی که با تکیه به عوامل بیگانه پشت به منافع ملی کرده‌اند و در دلشان علقه‌ای به وطن پیدا نمی‌شود؛ جواب این افراد را فقط مردم فهیم و آگاه بومی می‌توانند بدهند.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/109

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی