پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا نمایندگان مجلس درخواست اعدام معترضین را کرده بودند؟

نمایندگان مجلس در جلسه علنی خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران شدند که باعث واکنش‌های منفی و دروغ‌گویی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب جهت مقابله با خواسته نمایندگان شد.

منتشر شده در 22 آبان 1401
در سرویس

عده ای که نان خود را در اغتشاشات می‌بینند، بار دیگر در حالی که آتش اغتشاشات به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی فروکش کرده است، با دروغ پردازی به دنبال افروختن این آتش هستند. این افراد در تازه ترین اقدام خود مدعی شدند که نمایندگان مجلس خواهان اعدام معترضین شده اند! اما واقعیت چیست؟

متن بیانیه نمایندگان مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از حافظان امنیت تاکید کردند:‌ در این اغتشاشات آمریکا و سایر دشمنان به صورت علنی وارد میدان شده و تحریک و سازمان‌دهی، تجهیز مالی و تسلیحاتی به سلاح‌های گرم و سرد و فرماندهی آشوب‌ها را بر عهده گرفته‌اند و با قطع نظر از برخی جوان‌‌ها که تحت تاثیر تبلیغات هیجانی شده‌اند برخی از اراذل و اوباش را به جان این مردم و نیروهای حافظ امنیت‌انداختند که منجر به سلب امنیت و شهادت ده‌ها تن از مردم عزیز ایران اسلامی شده است.
ما نمایندگان این ملت از تمامی مسئولان کشور از جمله قوه قضائیه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر با محاربین که مانند داعش با سلاح‌های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد عبرت‌آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنف و دستور حیات‌بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود جان، مال، امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ‌کسی مماشات نخواهد کرد.

در مجموع ۲۲۷ نماینده مجلس بیانیه‌ای خطاب به قوه قضاییه با موضوع برخورد قاطع با اغتشاش گران را امضا کردند ولی تعدادی از نمایندگان، همسو با اصلاح‌طلبان دمنده در آتش اغتشاشات با این بیانیه مخالفت کردند حتی برخی از اصلاح‌طلبان دست به تحریف محتوای بیانیه و دروغ‌گویی درباره آن زدند که رسانه‌های معاند نیز این تحریفات را بین مردم شایع کردند.

واکنش فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به بیانیه نمایندگان مجلس

جلال خوشچهره درباره درباره این بیانیه در یک رسانه همسو نوشت: این بیانیه حاوی هیچ ایده‌ بدیع و راهگشایی نیست جز ایجاد یأس نزد کسانی که به درست یا غلط انتظار دارند، نمایندگان مجلس صاحب تدبیری متفاوت از دیگر کارگزاران رسمی نظام سیاسی باشند، نمایندگان نمی‌توانند فارغ از آنچه در کف خیابان‌ شهرها و شهرستان‌ها می‌گذرد، اینگونه بی‌محابا چاره اندیشی کنند، بذر جدایی؛ کینه؛ نفرت و اتهام‌زنی را در لایه لایه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پاشیده‌اند و حالا کاسه «چه‌کنم، چه‌کنم» را دست همه داده‌اند!

محمد مهاجری در یادداشتی طعنه آمیز در کانال خود نوشت: « از: مااصولگراها به: هیات رئیسه محترم مجلس/ با سلام. به قرار اطلاع ۲۲۷ نماینده در نامه ای خواستار برخورد قاطع با محاربین شرکت کننده در اغتشاشات اخیر شده اند.

ضمن تشکر از این عزیزان تقاضا دارد در راستای شفافیت، اسامی آن ۶۳نماینده ای را که این نامه را امضا نکرده اند منتشر فرمایید تا در دوره بعدی تایید صلاحیت نشوند و یا اگر صلاحیت شان تایید شد مردم به آنها رأی ندهند. ایام نمایندگی مستدام»

پیش از این نیز جمعی از اصلاح طلبان اصفهان با حضور در منزل فضل الله صلواتی از پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهان، ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به شرایط موجود کشور و نحوه برخورد حاکمیت با معترضان، از ایشان درخواست نمودند اعتراض آنها را به حاکمیت و تصمیم‌گیران برسانند.

عباس عبدی، چهره اصلاح طلب و ستون نویس ثابت رسانه های اصلاح طلب در یادداشتی ابتدای اغتشاشات نوشته بود: «در هر حال یک احتمال دارد که دیر یا زود این آتش نیز خاموش شود و زیر خاکستر برود و در زمانی دیگر و مکانی مناسب دوباره سربرآورد و قطعا زمانی خواهد رسید که خاموش نشود، ولی در هر صورت هزینه‌های آن گریبان همه را خواهد گرفت»، این چهره اصلاح طلب تلویحا با چنین مضمونی از اغتشاشگران حمایت کرده بود و اکنون در واکنش به  انتشار بیانیه نماییندگان مجلس درباره برخورد قاطع قوه قضائیه با افرادی که سلاح به دست گرفته و مردم  بیگناه را میکشند، در توییتی تحریفی و خلاف واقع نوشت:

1

 

محمود صادقی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که سابقه طولانی در حمایت از اغتشاشگران دارد، در مخالفت با بیانیه نمایندگان مجلس خطاب به قوه قضائیه در توییتی به ترویج شایعه درخواست حکم اعدام برای اغتشاشگران پرداخت و نوشت:

2

واکنش شریعتی یه توییت خلاف واقع محمود صادقی

اما مالک شریعتی، نماینده مجلس در واکنش به توییت محمود صادقی نوشت: بیانیه مجلس، “معترضین” را محارب نخوانده و حکم اعدام نداده است. 

3

 

تفکیک بین اعتراض و اغتشاش در بیانیه نمایندگان مجلس

سید نظام الدین موسوی در واکنش به این دروغ‌گویی‌ها اظهار داشت: در روزهای اخیر جریان سازی شدیدی علیه بیانیه نمایندگان صورت گرفته است که ضروری است تاکید کنیم نمایندگان بر قصاص قاتلانی که خون مردم را ریخته‌اند تاکید می کنند، اما خوب است مردم بدانند در بیانیه نمایندگان بین اغتشاش و اعتراض تفکیک قائل شده و اساسا هیچ اشاره ای به کسانی که معترض هستند اما دست به خشونت یا خون ریزی نزده اند، نشده است بله تاکید شده با محاربین که مانند داعش با سلاح‌ به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد قاطع شود. برخلاف چارچوب سازی دروغین که رسانه های غربی انجام داده اند در این بیانیه؛ اشاره ای به حکم اعدام نشده بلکه بر «قصاص» محاربین که جان مردم را گرفته‌اند تاکید شده است. قصاص هم درباره کسانی اجرا می شود که  جان دیگران را گرفته باشند. این که کسانی به بهانه اعتراض، با سلاح به جان مردم بیفتند و آن‌ها را سلاخی کنند به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و هیچ مماشاتی در قبال این جنایت ها قابل قبول نیست و باید قاطعانه با این جانی ها برخورد شود.

چرا اصلاح‌طلبان خواهان ادامه اغتشاشات هستند؟

از ابتدای ماجرای فوت مهسا امینی که بهانه شروع یک جنگ ترکیبی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی شد اصلاح طلبان اعم از اشخاص و رسانه ها فورا وارد میدان شدند و ضمن تشویق برای ادامه ناآرامی ها و تهدید نظام اسلامی از آینده این اعتراضات، بر آتش این ماجرا بنزین ریختند. حتی در مقاطعی که روند اغتشاشات با حضور مردم و تلاش نیروهای امنیتی فروکش می‌کرد، مدعیان اصلاحات رسما نارضایتی خود را اعلام می کردند و صریحا می گفتند که به زودی این اعتراضات شروع خواهد شد. حال بار دیگر که مشخص شد پروژه آشوب رسما شکست خورده و تنفس مصنوعی جوابی برای احیای آن نیست، جبهه اصلاحات ایران صریحا بار دیگر همسویی خود با دشمن را اعلام کرده و از پایان این ماجرا فریاد ناراحتی سر داده است، در روزهای اخیر هم در واکنش به بیانیه نمایندگان مجلس که از قوه قضائیه خواستار برخورد قاطع شده است، موج تحریف و دروغ‌گویی درباره محتوای بیانیه را راه انداخته‌اند و زحمت پوشش رسانه‌ای این دروغ‌گویی‌ها را هم مثل همیشه به دوش رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی گذاشته‌اند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/26256

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی