پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رویترز اعلام کرد

ایلان ماسک که اخیرا نام توییتر را به «ایکس» تغییر داده، به‌علت یک چالش بزرگ در معرض شکایت‌های حقوقی متعدد قرار گرفته است.

منتشر شده در 3 مرداد 1402

به نقل از رویترز، تصمیم ایلان ماسک برای تغییر نام توییتر به عنوان X می‌تواند از نظر قانونی پیچیده باشد زیرا شرکت‌هایی از جمله متا و مایکروسافت قبلاً دارای حقوق مالکیت معنوی به همان نام هستند.

X به قدری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و در علائم تجاری ذکر می شود که کاندیدای چالش های قانونی است و شرکتی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد ممکن است در آینده با مشکلاتی برای دفاع از نام تجاری X خود روبرو شود.

جاش گربن، وکیل  اعلام کرد که به احتمال 100 درصد از توییتر به خاطر این تغییر نام شکایت خواهد شد.

ماسک روز دوشنبه شبکه رسانه‌های اجتماعی توییتر را به X تغییر نام داد و از لوگوی جدیدی برای آن رونمایی کرد.

اگر انتخاب نام های دیگر باعث سردرگمی مصرف کننده شود، صاحبان علائم تجاری می توانند به راه‌حل‌هایی از درخواست خسارات مالی تا شکایت برای تغییر نام برند دست بزنند.

مایکروسافت از سال 2003 دارای یک علامت تجاری X در مورد سیستم بازی ویدیویی ایکس باکس خود است. متا دارای یک علامت تجاری است که در سال 2019 ثبت شده است که حرف آبی و سفید X را برای زمینه هایی از جمله نرم افزار و رسانه های اجتماعی پوشش می دهد.

گربن گفت: متا و مایکروسافت احتمالاً شکایت نخواهند کرد مگر اینکه احساس خطر کنند.

متا زمانی که نام خود را از فیسبوک تغییر داد، با چالش های مالکیت معنوی روبرو شد. سال گذشته شرکت سرمایه‌گذاری متاکاپیتال و واقعیت مجازی متاایکس از متا شکایت کردند همچنین و با شکایت دیگری بر سر لوگوی جدید خود نیز رو به رو شد.

اینسایدر قبلا گزارش داده بود که متا یک علامت تجاری X دارد و اد تیمبرلیک وکیل دادگستری در توییتی اعلام کرد که مایکروسافت نیز این علامت تجاری را دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/2248

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی