پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارشناس ارشد مسائل آمریکا:

ایزدی درباره کسانی که آمریکا برایشان قبله آمال است، بیان کرد: اینها اگر واقعیت آمریکا را می‌دانستند برای زندگی در ایران خدا را شُکر می‌کردند ولی خیلی‌ها این موارد را نمی‌دانند و نمی‌بینند و عده‌ای هم مزدور هستند.

منتشر شده در 18 آذر 1401
در سرویس

دکتر فواد ایزدی کارشناس ارشد مسائل آمریکا در گفتگو با جهان نیوز در پاسخ به این سوال که «چرا مقامات آمریکا علی‌رغم فعالیت پشت پرده باز صریحاً از اغتشاشگران در ایران حمایت می‌کنند؟»، اظهارداشت: آمریکایی‌ها این روش را در زمان شوروی هم داشتند و اکنون هم همان روش را تکرار می‌کنند. آنها احساس می‌کنند که حمایت مقامات آمریکایی، اقدامات ضد ایرانی را تسهیل می‌کند، اما باتوجه به جنایاتی که آمریکایی‌ها در ایران داشتند حمایت علنی از هر جریانی باعث بی‌آبرویی آن جریان می‌شود. ولی آمریکایی‌ها در تشخیص این طور بحث‌ها به صورت سنتی ناتوان هستند و در نوع فعالیتشان اشتباه زیاد دارند. یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها با همه پول و سرمایه‌ای که دارند، جمهوری اسلامی را نتوانستند سرنگون کنند به این واقعیت برمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه برگزاری تجمعات اعتراضی در آمریکا گفت: اگر گروهی در آمریکا بخواهد تظاهرات کند باید مجوز بگیرد و اگر کوچکترین ضرری هم وارد شود افراد دستگیر می‌شوند. اگر در هنگام دستگیری مقاومت کنند پلیس آمریکا به آن‌ها شلیک می‌کند. یعنی اگر به دستور پلیس توجه نکنند پلیس می‌تواند شلیک کند و بکشد.

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه برخورد پلیس ایران اصلاً قابل مقایسه با پلیس آمریکا نیست، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا اولین قربانیان رژیم آمریکا هستند و اگر نوع برخورد پلیس ایران را می‌دانستند طبعاً پلیس ایران را به پلیس کشور خودشان ترجیح می‌دادند. این فیلم‌هایی که از پلیس آمریکا پخش می‌شود و نشان می‌دهد که اگر به حرف پلیس گوش نکنید به شما شلیک می‌شود جنبه آموزشی دارد. این فیلم‌ها را خود پلیس این کشور منتشر می‌کند تا برای بقیه درس باشد. اتفاقاً این فیلم‌ها سانسور هم نمی‌شود و در سطح محلی و پلیس محلی این کشور منتشر می‌شود اما مشکل این است که در ایران این فیلم‌ها و تصاویر را نمی‌بینیم چراکه رسانه‌های ما غالبا دنبال ترجمه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غربی هستند و این موارد را نمی‌بینند.

ایزدی درباره کسانی که آمریکا برایشان قبله آمال است، بیان کرد: اینها اگر واقعیت آمریکا را می‌دانستند برای زندگی در ایران خدا را شُکر می‌کردند ولی خیلی‌ها این موارد را نمی‌دانند و نمی‌بینند و عده‌ای هم که مزدور هستند.

وی در پایان درباره همراهی ویژه‌تر فرانسه نسبت به سایر اروپایی ها با آمریکا علیه ایران در حوادث اخیر، گفت: اروپایی‌ها غالبا ضد ایرانی هستند و به خاطر ضدیت با اسلام با مردم ایران که مسلمان هستند دشمنی دارند و لذا دشمنی اروپایی‌ها فقط به خاطر فشار آمریکا نیست. آن‌ها تقسیم کار می‌کنند، گاهی اروپایی‌ها پلیس خوب می‌شوند و آمریکا پلیس بد و در زمانی دیگر این موضوع برعکس می‌شود. فرانسه هم مثل بقیه خصومت خودش را با ایران دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/23349

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی