پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یک روزنامه‌نگار اقتصادی تشریح کرد

پروانه مالواجرد معاون شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی بعنوان یکی از نیروهای کلیدی دوره آخوندی و حناچی در وزارت راه و شهرسازی و حوزه شهرسازی و مسکن فعالیت داشت که دیروز برکنار شد.

منتشر شده در 10 مرداد 1402
در سرویس

دیروز خبری مبنی بر کناری فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی که در سال ۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به این سمت منصوب شده بود منتشر شد و به جای وی، خسرو دانشجو عهده‌دار این سمت شد. مهدی پناهی،روزنامه‌نگار اقتصادی ر خصوص این اتفاق نوشت: پروانه مالواجرد معاون شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی بعنوان یکی از نیروهای کلیدی دوره آخوندی و حناچی در وزارت راه و شهرسازی و حوزه شهرسازی و مسکن فعالیت داشت که دیروز برکنار شد. او و طیف فکری‌اش در بحث توسعه شهری اختلاف عمیقی با برخی معاونان و صاحب‌نظران دیگر داشتند.

ویژگی آخوندی و حناچی داشتن نگاه باستانی و میراثی به توسعه شهری بود؛ ساده ‌شده‌اش این که حفظ آثار تاریخی یا میراثی بر توسعه اولویت داشت اما یکی از اختلافات فکری جدی که مالواجرد هم داشت، مخالفتش با توسعه افقی شهرهاست که روی وعده مسکنی دولت سیزدهم اثر جدی دارد.

رسانه

چالش اصلی مسکن عرضه نشدن زمینست که برخی معتقدند با توسعه افقی شهرها میتوان انحصار آن را شکست اما مالواجرد رسما با توسعه افقی شهرها بویژه تهران مخالفت میکند و پاسخی برای شیوه تامین مسکن مردم نمیدهد. شبیه همان نظریه معروف که “تهران باید گران شود تا هرکسی به آن مهاجرت نکند”

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1956

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی