پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از واکنش‌های موافقان و مخالفان مصاحبه همسر رئیسی در آمریکای لاتین

سفر 5 روزه رئیسی به آمریکای لاتین از ابتدا تا انتهای آن با حواشی از طرف اصلاح‌طلبان به عنوان رقیب این دولت و براندازان همراه بود، یکی از این حواشی تمسخر همسر رئیسی است.

منتشر شده در 28 خرداد 1402

عطیه فکری – سفر رئیسی به به 3 کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا) علاوه بر دستاوردهای سیاسی و اقتصادی فراوانی که به همراه داشت و حجم مبادلات تجاری بین کشورها را افزایش داد، یک دستاورد خاص از لحاظ نشان دادن چهره فرهنگی و اجتماعی ایران به دنیا هم داشت. در این سفر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور هم حضور داشت و حتی مصاحبه رسمی هم کرده بود. در سال‌های بعد از انقلاب و در دولت‌های مختلف اولین فردی بود که به عنوان همسر رئیس‌جمهور دارای تحصیلات عالیه، استاد دانشگاه و پژوهشگر بوده و توانسته با پوشش و ظاهر یک زن ایرانی مسلمان و موفق مصاحبه رسمی داشته است. البته طبیعی است که براندازان که همواره در تلاش بودند با شعار زن، زندگی، آزادی چهره زنان در داخل کشور را محروم، تحت ظلم و شکنجه نشان دهند، همه نقشه‌هایشان نقش بر آب شود و به تمسخر روی بیاورند و مسائلی مثل چادر و گره روسری را بهانه کنند و یا حتی یک جمله که برای رجزخوانی مطرح شده بود را دستاویز قرار دهند. نکته جالب ماجرا اینست که باز هم مثل همیشه این اصلاح‌طلبان بودند که با براندازان برای تخریب بیشتر همراهی می‌کردند.

نقش بر آب شدن نقشه آمریکا و متحدینش فقط با یک مصاحبه

آمریکا و کشورهای متحدش که در طی سال‌ها با ایجاد یک جنگ شناختی و ترکیبی سعی در تضعیف ایران از همه جهات را داشتند، خشم خود از برقراری ارتباط دولت سیزدهم با سایر کشورهای خاورمیانه و آمریکای لاتین و بهبود روابط سیاسی و همچنین تقویت اقتصاد ایران با دور زدن تحریم‌ها و استفاده از بازار کشورهای دیگر را اینگونه نشان می‌دهد، اپوزیسیون ایرانی خارج نشین و حتی در داخل کشور برای خوش خدمتی و حقد و کینه‌ای که نظام دارند دست به اقدامات غیراخلاقی و سخیف مثل تمسخر کردن و توهین کردن می‌زنند. غرب که خودش از نظر انسانی روز به روز در حال سقوط است و به زن دید ابزاری دارد تا منافع اقتصادی خود را تامین کند طبیعی است که دیدن یک بانوی موفق با ظاهر ایرانی اسلامی را تاب نیاورد اما مهم اینجاست که پیام ایران غلارقم خواست آمریکا و کشورهای غربی به دنیا مخابره شد.

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تمسخر همسر رئیسی

کاربران توییتری در واکنش به همراهی همسر رئیسی در سفر به آمریکای لاتین متفاوت و جالب بود. کاربرانی که مدافع دولت و نظام هستند از اینکه همسر رئیسی به عنوان یک زن تحصیلکرده و موفق او را همراهی کرده و با همسران روسای جمهور این سه کشور ملاقات داشته، احساس افتخار کرده و گفته‌اند که عزت و آبرویی به چهره زن ایرانی مسلمان داده که خلاف آن چیزی است که مخالفان نظام با شعار زن، زندگی، آزادی و برهنگی نشان داده‌اند. 

انتقاد یا به نوعی تمسخر ظاهر خانم علم‌الهدی در حدی کودکانه و به دور از انصاف بود که حتی برخی از چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب هم صدایشان درآمده و معتقدند این نوع ادبیات نقد محسوب نمی‌شود و در آخر هم هیچ دستاورد مثبتی به همراه ندارد.

5

1

2

 

3

4

 برخی از اصلاح‌طلبان و براندازان برای تخریب گره روسری همسر رئیسی، نحوه چادر پوشیدن و … را مورد تمسخر قرار می‌دادند و برخی دیگر جملاتی که برای رجزخوانی مطرح شده بود را مورد انتقاد قرار قرار می‌دادند بدون آنکه به هدف پشت پرده سخنان توجهی داشته باشند.

یا برخی از اصلاح‌طلبان فراری از کشور که در ماجرای فتنه 88 روی دشمنی و عناد خود با نظام را نشان دادند در حساب‌های شخصی خود با تمسخر درباره رویکرد ضدامپریالیسی مصاحبه خانم علم‌الهدی قضد تخریب داشتند.

1

2

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4534

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی