پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با بیان دوباره‌ی دستیار وزیر ارشاد درخصوص بازگشت معین به ایران صحبت‌های در رسانه‌های معاند در خصوص سیاه نمایی در ایران آغاز شد، خبری که آینده آن مشخص نیست برای معاندین ایران خبر خوبی از بودن آزادی در ایران نبود.

منتشر شده در 15 اسفند 1402

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ دی ماه امسال بود که وزیر ارشاد از پیگیری برای بازگشت هنرمندان قدیمی خارج از ایران به کشور صحبت به میان آورد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، 20 دی ماه  در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت هنرمندانی مانند نصرالله معین نجف‌آبادی، گفت: «حضور ایشان در ایران هیچ مشکلی ندارد و طبق قوانین انجام می‌شود. هر کاری درباره هر فردی انجام شود، طبق قانون انجام می‌شود. اجازه فعالیت قدم بعدی است اما حضورشان در ایران هیچ مشکلی ندارد.»

این موضوع یکبار هم در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد هم مطرح شده بود. در آن زمان بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در مطلبی در خصوص نیامدن معین به ایران گفته بود: در لحظه آخر یک تلفن به معین زده شد و همه چیز کنسل شد.

عبدالله سهرابی، دستیار وزیر و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان نیز در مصاحبه خود با روزنامه خراسان گفته بود: «در رابطه با معین  با توجه به این که نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد به موضوع نگاه جذب حداکثری است در حال تدارک و برنامه ریزی این موضوع با نهادهای مختلف هستیم و اخبار خوبی در پیش است. هم درمورد معین و هم در مورد افراد دیگر ما دنبال این هستیم که جذب حداکثری داشته باشیم.»

این که بالاخره معین و برخی خوانندگان دیگر می‌توانند به ایران برگردند هنوز سوالی است که جواب و پیگیری دقیق از آن صورت نگرفته است اما همین موضوع باعث شده تا سایت های خبری معاند مانند رادیو فردا و ایران اینترنشنال از همین ابتدا شروع به سیاه نمایی کنند تا این اتفاق نادیده گرفته شود.

موج ایجاد هراس در شبکه‌های معاند

اینترنشنال با توضیحی مختصر در مورد بازگشت معین به مسئله راه‌اندازی کمیته استعلام دوتابعیتی‌ها پرداخته است. اتفاقی ضروری تا افرادی که مورد خاصی امنیتی و سیاسی دارند به راحتی وارد ایران نشوند. این خبرگزاری معاند با بیان این که این کمیته زیر نظر اطلاعات سپاه است سعی در بد بین کردن و ایجاد هراس در بین مردم را دارد. درصورتیکه کنترل و ایجاد امنیت در این کمیته باید به دست مسئولان نظامی باشد نه افراد عادی.

رادیو فردا نیز با بیان اینکه در ایران آزادی نیست و خواننده‌های حامی جنبش پوچ زن، زندگی، آزادی در ایران حبس شدند و اجازه کار ندارند، آمدن معین خواننده زمان شاه را نیز در همین روال مبتلا دانست و با بیان مثال‌هایی از خوانندگان ایرانی قصد ایجاد ترس در دید مردم را دارد.

همانطور که در زمان احمدی‌نژاد هم دلیل برگشتن معین را تهدید به بازداشت او بیان ردند که این حرف کاملا دروغ بود.

نظر اهل فضای مجازی در این خصوص چه بود؟

بعد از اینکه این اتفاق دوباره بعد سالها مطرح شد نظر فعالان فضای مجازی را به خود جلب کرد و در صفحات خود در خصوص بازگشت معین مطالبی را منتشر کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/162668

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی