پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رویترز اعلام کرد

مقامات اتحادیه اروپا که در حال تدوین قوانین هوش مصنوعی پیشنهادی خود هستند، به تازگی با مقامات آسیایی مذاکراتی در این زمینه داشته‌اند.

منتشر شده در 27 تیر 1402

به نقل از رویترز، به گفته مقامات ارشد اتحادیه اروپا و آسیا، آن ها در حال مذاکره با کشورهای آسیایی جهت پیروی از قوانین جدید از سوی شرکت‌های فناوری هستند که شامل افشای محتوای دارای حق چاپ و تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

به گفته آنها، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن مقاماتی را برای مذاکره در مورد استفاده از هوش مصنوعی به حداقل 10 کشور آسیایی از جمله هند، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و فیلیپین اعزام کرده اند.

این بلوک در نظر دارد قانون هوش مصنوعی پیشنهادی خود را به معیاری جهانی برای فناوری در حال رشد تبدیل کند.

7 نفر از نزدیکان به این بحث به رویترز گفتند، تلاش برای متقاعد کردن دولت‌های آسیایی در مورد نیاز به قوانین جدید سخت‌گیرانه با استقبال گرم مواجه شده است. مقامات خواستند نامشان فاش نشود تااین بحث ها محرمانه باقی بماند.

یکی از مقامات به رویترز گفت که سنگاپور، یکی از مراکز فنی پیشرو در آسیا، ترجیح می دهد قبل از انطباق با مقررات محلی، ببیند که چگونه این فناوری تکامل می یابد. مقامات سنگاپور و فیلیپین ابراز نگرانی کردند که مقررات بیش از حد عجولانه ممکن است نوآوری هوش مصنوعی را از بین ببرد.

همانطور که رویترز ماه گذشته گزارش داد، کشورهای جنوب شرق آسیا در حال تدوین دستورالعمل های داوطلبانه هستند. ژاپن، به نوبه خود، به سمت قوانین آسانتر از رویکرد سختگیرانه‌ای که اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کند، متمایل است، زیرا به این فناوری برای تقویت رشد اقتصادی و پیشروی در تراشه‌های پیشرفته نگاه می‌کند.

الکساندرا ون هافلن، وزیر دیجیتال هلند در اواخر ماه گذشته با اشاره به مقررات حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا گفت: «ما در تلاش هستیم تا بفهمیم چگونه می توانیم مقررات اتحادیه اروپا را کپی، قابل اجرا و منعکس کنیم.»

ظهور هوش مصنوعی به‌ عنوان آغازگر عصر جدیدی در مورد علم و فناوری مورد ستایش قرار گرفته است و همه جنبه‌های فعالیت انسانی را متحول می‌کند، اما همچنین به عنوان یک تهدید وجودی ترسیم می‌شود.

وکلای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن(خرداد-تیر) با مجموعه‌ای از قوانین پیش‌نویس موافقت کردند که شرکت‌هایی مانند اپراتور چت جی پی تی را وادار می‌کند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مشخص کنند که این امر به تشخیص تصاویر جعلی و تضمین حفاظت در برابر محتوای غیرقانونی کمک می‌کند.

قانون پیشنهادی، که جریمه مالی را نیز برای نقض قوانین در نظر می‌گیرد، باعث شد که 160 مدیر اجرایی ماه گذشته نامه‌ای را امضا کردند و هشدار دادند که می‌تواند رقابت، سرمایه‌گذاری و نوآوری اروپا را به خطر بیندازد.

با این حال، مقامات اتحادیه اروپا که با ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور همکاری مشارکت دیجیتال امضا کرده اند، ابراز خوش بینی می کنند که بتوانند زمینه مشترکی با شرکای بین المللی برای پیشبرد همکاری در زمینه فناوری ها از جمله هوش مصنوعی پیدا کنند.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا در جریان سفری به کره جنوبی و ژاپن برای گفت وگو در مورد هوش مصنوعی و نیمه هادی ها به رویترز گفت: «مأموریت ما دوباره این است که مطمئن شویم آنچه در اتحادیه اروپا اتفاق می افتد، در همه جا رعایت شود.»

برتون درباره مقررات مربوط به هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند ژاپن گفت: «من معتقدم که احتمالاً ما خیلی از یکدیگر دور نخواهیم بود زیرا ارزش های مشابهی داریم.»

رهبران اقتصادهای گروه هفت (جی7) متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در ماه می(اردیبهشت-خرداد) خواستار اتخاذ استانداردهایی برای ایجاد هوش مصنوعی قابل اعتماد شدند.

یک مقام کره جنوبی پس از دیدار با برتون گفت که سئول به بحث در مورد مقررات هوش مصنوعی با اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد، اما بیشتر به آنچه جی7 انجام می دهد، علاقه مند است.

ون هافلن به رویترز گفت، اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای استفاده از نشست های آتی جی20 (گروه ۲۰ یا گروه 20 اقتصاد بزرگ گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و مسئولان بانک‌های مرکزی 20 اقتصاد برتر دنیا است) برای فشار بیشتر جهت همکاری جهانی در زمینه هوش مصنوعی، به ویژه با رئیس جمهور هند است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/2671

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی