پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوم شعبان 44 سال پیش، امام خمینی (ره) به مناسبت سالروز ولادت امام حسین (ع) این روز را به عنوان روز پاسدار نام نهادند. از آن روز، پاسداران این مرزبوم هنوز بر عهدی که با امام بستند، وفادارند.

منتشر شده در 15 اسفند 1400
در سرویس

 امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب در دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شورای انقلاب ابلاغ کردند و در ششم تیرماه همان سال در قالب پیامی خطاب فرماندهان سپاه، سوم شعبان، روز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامگذاری کردند. (دوم شعبان ۱۳۹۹ هجری قمری)

از مهرماه سال ۱۳۵۹ تا پایان سال ۱۳۶۱ عملیات‌های مهمی چون عملیات پل نادری، عملیات نصر، عملیات توکل، عملیات ثامن‌ الائمه، عملیات طریق القدس، عملیات فتح‌المبین و عملیات رمضان از سوی رزمندگان اسلام با فرماندهی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام شد. با گذشت زمان، فرماندهان سپاه به این نتیجه رسیدند که برای ادامه قدرتمندانه جنگ باید سازمان رزم سپاه گسترش یابد و نیروهای بیش‌تری از بسیج جذب شوند. همچنین توان مهندسی سپاه افزایش یابد و در کنار آن، نهادهای رزمی تقویت شوند تا توانایی برپایی جنگ در روز را به دست آورند.

اینک در سوم شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری که بیش از ۴۴ سال از نامگذاری روز پاسدار (به قمری) می‌گذرد، بر آن شدیم که به فرماندهان ۲ سال ابتدایی جنگ تحمیلی که مفتخر به لباس پاسداری بودند و عملیات‌های آن زمان را فرماندهی می‌کردند، در قاب عکس اشاره‌ای داشته باشیم:

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/68095

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی