پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش روزنامه‌ها به بحران گاز؛

روزنامه‌های صبح 26 دی‌ماه در تلاش بودند که به نحو مقتضی و در راستای اهداف و سیاست‌های خود به ماجرای کمبود گاز و سرمای شدید در کشور بپردازند.

منتشر شده در 26 دی 1401

همزمان با سیر صعودی برودت هوا در کشور و افزایش شدید مصرف گاز، بخش بزرگی اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی به این موضوع و حواشی آن اختصاص یافت. در این میان رفتارهای متفاوت بعضی از رزونامه‌های امروز، جالب توجه بود.

یک سکوت عجیب
سکوت جالب روزنامه اصلاح طلب دنیای اقتصاد در صفحه نخست خود و عدم اشاره به ضرر و زیان صنایع بابت قطع گاز، از اتفاقات جالب امروز روزنامه‌ها بود

01

چرتکه انداختن و حساب کتاب کردن ارگان یک حزب
روزنامه کارگزاران سازندگی به عنوان ارگان حزبی به همین نام، امروز موضوع عدم پیش‌بینی دقیق تبعات سرمای اخیر و زیان‌های مالی ناشی از تعطیلات را به عنوان سوژه محتوای امروز خود برگزیده و در صفحه نخست به آن اشاره کرده بود.
 

02

طعنه‌های خواهرشوهری و کاریکاتوری که معنا داشت!
روزنامه هم‌میهن بخش عمده مطالب صفحه نخست خود را به معضل کمبود گاز، تبعات قطع گاز و راهکارهای کشور آلمان برای مقابله با مشکلات ناشی از قطع گاز روسیه را واکاوی کرده بود.
خط تولید محتوا در این روزنامه، طعنه به مطرخ شدن موضوع زمستان سخت اروپا در رسانه‌های ایران بود.
این روزنامه که در صفحه نخست خود، ظاهراً تلاش‌های اوجی وزیر نفت برای مدیریت بحران را بازتاب داده بود، با انتشار یک کاریکاتور از او، رسالت خود به‌عنوان روزنامه مخالف دولت و منتقد طیف اصولگرا و انقلابی را به انجام رساند!

03

 

14

روزنامه‌ای که از بحران نوشت
آرمان امروز با تیتر “سرگیجه مدییت بحران در بحران زمستانی” تیغ تند نقد را برای دولت رئیسی از رو بسته و در کنار تیترهای دیگر خود با موضوعات متنوعی چون برجام، تتلو و احمدی‌نژاد، مخلوطی از نقد، تحلیل، غرغرهای سیاسی و مواردی از این دست را مقابل دید مخاطب خود قرار داد.

04

جمله‌سازی با گاز، برف، شاد و سرما 
آرمان ملی موضوع اصلی امروز خود را به ماجرای کمبود گاز اختصاص نداده بود و در عوض ماجرای قطع شدن برنامه شاد در برفی‌ترین روز سال را واکاوی کرد. 

05

خط هماهنگ اصلاحات و حرفی که بی‌حساب هم نیست
امروز روزنامه آفتاب در جایگاه یکی از مهمترین رسانه‌های اصلاح‌طلب، مانند عموم رسانه‌های این طیف بحث مدیریت بحران را مطرح کرده و از غافلگیر شدن مدیران غیرهمسو با اصلاحات، گلایه کرد.

06

انتقاد حرفه‌ای و تحلیل قابل تامل با چاشنی سیاسی‌کاری
روزنامه اعتماد که از منتقدان اصلی دولت است، موضوع پرداخت یارانه‌ها و سایر حواشی مصرف گاز و انواع انرژی را با حضور چندین اقتصاددان بررسی کرد و نظرات آنها را بازتاب داد بی‌آنکه پای دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ریاست جمهوری حسن روحانی را به میان بکشد.

07

ارگان دولت به حسن روحانی تاخت
روزنامه دولت بدون مقدمه به سراغ ترک‌فعل‌ها و سوءمدیریت‌ها در دولت پیشین رفت و ماجرای تراز نبودن تولید و مصرف گاز را از این زاویه مورد بحث قرار داد.

08

ارگان همشهری در مقام دفاع مثلا غیرمستقیم از شهردار تهران
همزمان با افزایش انتقادات از زاکانی شهردار تهران در ماجرای برفروبی معابر، ارگان شهردای تهران گزارشی مفصل از اقدامات صورت گرفته را منتشر کرد.

09

روزنامه صداوسیما چه گفت؟
جام‌جم طی گزارشی مفصل، جزئیات مدیریت بحران گاز را توضیح داد و کوشید از بعد واقعی‌تری به این موضوع نگاه کند.

10

سوت بلبلی یک روزنامه
روزنامه شرق نیز که اخیراً حواشی سیاسی و امنیتی متعددی را از طریق خبرنگاران خود ایجاد کرده است، با احتیاط از کنار موضوع کمبود گاز گذشته و کوشید تا خاطره‌بازی با برف‌های سال‌های دور را به‌عنوان خروجی خود در صفحه نخست، به نمایش بگذارد.

11

 

12

 

13

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/18928

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی