پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به شایعه‌سازی‌ها برای تزلزل در تيم اقتصادی دولت‌ واکنش‌ نشان داد.

منتشر شده در 18 فروردین 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ در حالی که مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند قرار است به حمله اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ دهند برخی چهره های ضدانقلاب در کنار گروه های تروریستی در حال تلاش برای فشار به ایران هستند.

بازی بدون توپ اطرافیان روحانی در زمین صهیونیست‌ها

عمده اقدامات صورت گرفته در این باره را می توان در دو بخش تقسیم کرد: بخش اول به میدان آمدن گروه های تروریستی که نمونه بارز آن عملیات تروریستی اخیر در راسک و چابهار بوده است ، علاوه بر این تروریست ها برای روز قدس و همچنین عید فطر به دنبال اجرای عملیات تروریستی بودند که عملیات های آنها با دستگیری های صورت گرفته ناکام مانده است.

بخش دوم به اقتصاد مربوط می شود. با انجام عملیات تروریستی علیه کنسولگری ایران در دمشق و شکل گیری جو روانی درباره جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت دلار در بازار آزادافزایش پیدا کرد ، همزمان با تلاطم شکل گرفته در بازار ارز ، رسانه ها و چهره های ضدانقلاب از گران تر شدن قیمت ارز در نتیجه اقدام نظام ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر می دهند و به یک معنا به دنبال هراس افکنی در جامعه و دامن زدن به انتظارات تورمی هستند.

دروغگویی اطرافیان روحانی تمامی ندارد

نکته حایز اهمیت آنکه رسانه وابسته به دولت قبل و اطرافیان روحانی نیز در همین راستا به میدان آمدند. روز گذشته کانال های غیررسمی وابسته به چهره های دولت روحانی خبر از برکناری وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی دادند، خبری که بلافاصله مورد استقبال چهره های توییری وابسته به دولت قبل از جمله محمد مهاجری و حسین سلاح ورزی قرار گرفت تا با گرم کردن تنور شایعات به تلاطمات اخیر بازار دامن بزنند. به بیان دیگر خبرسازی درباره برکناری رییس بانک مرکزی و وزیراقتصاد بازی رسانه‌ای هدفمند برای مشوش نشان دادن تیم اقتصادی دولت و برهم زدن امنیت روانی جامعه برای ادامه دار کردن انتظارات تورمی و نوسانات روزی های اخیر است که البته از این بازی بیش از همه رژیم صهیونیستی بهره مند می شود و دود آن بیش از همه بر چشم مردم می رود.

این در حالی است که هیچ تصمیمی مبنی بر جابجایی و برکناری وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گرفته نشده و اصلا بحثی در این باره در دولت به وجود نیامده و این اخبار اساسا کذب است. پیش از این نیز محمد مهاجری به دروغ اخباری را درباره برخی افراد دولت منتشر کرده بود.

واکنش رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شایعه‌سازی‌ها برای تزلزل در تیم اقتصادی دولت

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با انتشار مطلبی در حساب‌ کاربری خود در فضای مجازی با اشاره به شایعاتی پیرامون تغییرات در تیم اقتصادی دولت‌، نوشت: تروریست‌های اقتصادی همپای تروریست‌های حملات‌ دمشق و چابهار مشغول بمباران افکار عمومی با خبر کذب هستند.

خلجی همچنین افزود: افزایش نااطمینانی و دامن زدن به انتظارات تورمی، مهم‌ترین راهبرد آنها در این روزها است‌. القای تزلزل در تیم اقتصادی دولت‌ با تولید اخبار جعلی را باید در این چارچوب تحلیل و ردیابی کرد.

انتشار گسترده شایعات و اخبار کذب درباره مسائل اقتصادی آن هم نه از سوی اکانت و رسانه های ناشناس بلکه از سوی افراد و رسانه های مشخص، درحالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته مسئولان قوه قضاییه یکی از وظایف اصلی این قوه را برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم عنوان کردند: «اینکه یک عده با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی روی اعصاب مردم راه بروند و امنیت ذهنی مردم را بهم بزنند و مردم را بترسانند، این خلاف مقتضی احیای حقوق عامه است. قوه قضائیه باید با برنامه‌ریزی، انضباط و با قاعده وارد شود.»

حال سوال اساسی این است همزمان با برخورد نیروهای امنیتی و نظامی با تروریست های ضدامنیت، دادستانی نیز برای برخورد با تروریست های اقتصادی که با انتشار اخبار دروغ به دنبال برهم زدن امنیت روانی جامعه آن هم به نفع صهیونیست ها هستند، وارد می شود؟

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/166235

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی