پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس مواضع فیروز نادری را بررسی میکند

فیروز نادری، دانشمند ایرانی که سابقه فعالیت در سطوح بالای آژانس فضایی آمریکا را در کارنامه دارد، در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که در پی یک حادثه از گردن به پایین فلج شده است اما چرا این حادثه جنجالی شد؟

منتشر شده در 6 خرداد 1402
در سرویس

نامش فیروز نادری است؛ از معدود دانشمندان ایرانی ناسا. متولد 5 فروردین 1325 در ایران، شیراز. او معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت و مدیرکل اکتشافات منظومه شمسی در ناسا بوده است. نادری تا مقطع متوسطه در ایران مشغول به تحصیل بود و پس از آن به آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق تا مقطع دکترا در پیش گرفت. نادری پس از پایان تحصیل خود به ایران بازگشت و با گذراندن خدمت سربازی، چندسال را در زمان حکومت پهلوی به عنوان مدیر امور فنی مرکز سنجش از دور ایران مشغول به فعالیت بود. با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به خدمت ناسا درآمد. وی در مدت همکاری خود با ناسا مشاغل فنی و مدیریتی متعددی را در زمینه ماهواره‌های مخابراتی متحرک، رادارهای سنجش از دور، رصدخانه‌های تحقیقاتی اختر فیزیک، اکتشاف مریخ و سایر اجرام منظومه شمسی برعهده داشت. سرانجام فیروز نادری در سال 2016 پس از 36 سال فعالیت در ناسا بازنشست شد.

فیروز نادی

گرایش دینی فیروز نادری

نادری فردی خداناباور است. او همین چندی قبل در مصاحبه‌ای با برنامه پارازیت شبکه تلویزیونی صدای آمریکا، در پاسخی به سوال مجری در خصوص عدم وجود خدا اینگونه پاسخ میدهد که به هیچ نوع دین یا مذهبی اعتقاد ندارد و دارای اندیشه سپیریچوال است. او در جدیدترین توییت‌اش که درست پیش از فلج شدن از ناحیه گردن به پایین منتشر کرده اینگونه می‌نویسد : “دوستی گوشزد کرد که تو گه ایمان نداری چرا توی مصاحبه چندین بار گفتی  انشااله؟ گفتم درست میگی ولی لغت مشابه به ذهنم نرسید. پیشنهاد داد بجای انشااله میتونی بگی ….. به همت مردم.”

فیروز نادی

ماجرای فلج شدن فیروز نادری در حادثه‌ای عجیب و باورنکردنی

4 خرداد بود که انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه فیسبوک فیروز نادری تعجب همه را برانگیخت. در این اطلاعیه که همراه با عکسی از او روی تخت بیمارستان منتشر شده، آمده است که او در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است و این موضوع باعث شده از گردن به پایین فلج شود. او گفته که عمل جراحی‌ روی گردنش در روز دوشنبه اول خرداد انجام شده است و دوران نقاهتش چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. نادری گفته است که تا چند ماه آینده در شبکه‌های اجتماعی نخواهد بود و خانواده‌اش هر از گاهی به نیابت از او پست می‌گذارند.

فیروز نادری

نقش آفرینی فیروز نادری در براندازی جمهوری اسلامی

نادری در اغتشاشات اخیر با اکانت رسمی خود در شبکه های اجتماعی علی الخصوص توییتر بسیار فعال بود و به دو زبان فارسی و انگلیسی به زعم خود صدای ایرانیان را به مجامع بین المللی میرساند. نادری بارها نیز در مصاحبه های خود با شبکه های معاند بر براندازی حکومت ایران و اینکه گذر از جمهوری اسلامی باید توسط مردم ایران انجام شود تاکید کرده بود.

فیروز نادی

فیروز نادی

فیروز نادی

واکنش کاربران توییتر به فلج شدن فیروز نادری

اما این اتفاق واکنش های قابل توجهی در شبکه های اجتماعی در بر داشت. عده‌ای با استفاده از هشتگ #همت_مردم که نادری آنرا جایگزینی برای کلمه انشاالله معرفی کرده بود با مضمونی تمسخرآمیز برای او آرزوی سلامتی کردند. عده‌ای دیگر نیز با بازنشر جمله‌ای از حاج قاسم سلیمانی “والله هرکس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد” نابودی را عاقبت فیروز نادری ها و تمام دشمنان اسلام و این آب و خاک دانستند.

فیروز نادی

فیروز نادی

 

فیروز نادی

فیروز نادی

 

فیروز نادی

فیروز نادی

 

فیروز نادی

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/6142

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی