پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قنادباشی:

کارشناس غرب آسیا گفت: قابلیت عالی و زندگی ساز اربعین دشمن را وادار می کند که در مسیر اجرای این راهپیمایی بین المللی و تحقق این برنامه انسان ساز موانعی ایجاد کند.

منتشر شده در 15 شهریور 1402
در سرویس

اربعین سالهای سال است که به یک همایش عظیم سراسری در جهان اسلام مبدل شده است همایشی که مردم مسلمان عراق میزبان و دیگر مسلمانان دنیا میهمانان و زائران اباعبدالله بوده و دستاوردهای عظیمی همچون وحدت امت واحده اسلامی به دنبال داشته است وحدتی که غرب را به تکاپو انداخته تا با تخریب زیبایی های این همایش عظیم حسینی به اهداف شوم خود دست یابد اما نقشه های دشمن  غربی با اتحاد و همبستگی ملتها خصوصا قرابت دو ملت ایرانی و عراقی نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کرده است. جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با جهت پرس به تحلیل این حرکت عظیم حسینی و دستاوردهای آن پرداخته است.
قناد باشی گفت: راهپیمایی اربعین یک  امکان، قابلیت و ظرفیت بسیار مساعد برای دو ملت ایران و عراق است که بعد از سالها اختلاف افکنی قدرت های بزرگ در کنار هم قرار بگیرند  و شناخت بیشتری نسبت به هم پیدا کنند.
وی عنوان کرد: راهپیمایی اربعین ظرفیتی ایجاد می کند تا آنچه ما راجب به اشتراکات تاریخی و فرهنگی  با ایران  و عراق صحبت میکنیم نماد بیرونی پیدا کند و در عالم واقع متجلی شود.
این کارشناس بیان کرد: راهپیمایی اربعین با محوریت نجف و کربلا به معنای تاکید  بر هویت فرهنگی منطقه ما و تاکید بر محوریت اعتقادات اسلامی و علاقمندی به اهل البیت(ع) در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی گسترده غربی است که علاقمند از بین بردن هویت ماست.
وی ابراز کرد: راهپیمایی اربعین فضای مساعدی است تا ملت های ایران و عراق با کنار هم قرار گرفتن زمینه ارتباطات بیشتری را میان یکدیگر فراهم کنند و بتوانند پایه های اصلی همکاری های جدی و برادرانه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مهمتراز  آن نظامی را مستحکم کنند.
قنادباشی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین  قابلیت بی نظیری است که در دنیا  و در اجتماعات مردمی که علاقمند به معنویت هستند، نظیر ندارد، گفت: سالهاست که دنیای غرب شعار مادیات و حذف  معنویت را مطرح  و کوشش می کند تا معنویت از  جوامع جهان رخت بربندد و جوامع بشریت را به مادیات افزون طلبانه و خودپرستانه سوق دهد.
وی افزود: اربعین برعکس  این نقشه های غرب حرکت می کند و خلاف تلاش  غرب در حذف معنویت دارد بر معنویت تاکید میکند و  نقش آن را در زندگی آدمها پررنگ می کند.
این کارشناس غرب آسیا عنوان کرد: این راهپیمایی به فداکاری ها و تلاش هایی که در صحرای کربلا و عاشورا صورت گرفته تاکید دارد و طرفداری از جناح حقی است که همه چیزش را در راه مقابله با باطل فدا کرده است.
وی در پاسخ به شایعه پراکنی های دشمن در قبال اربعین گفت: طبیعی است که قابلیت عالی و زندگی ساز اربعین دشمن را وادار می کند که در مسیر اجرای این راهپیمایی بین المللی و تحقق این برنامه انسان ساز موانعی ایجاد کند.
قنادباشی گفت: آنچه ما شاهد آن هستیم در پروژه بدبین کردن ایرانی ها نسبت به عراقی ها یا عراقی ها نسبت به ایران بخشی از کوشش هایی است که برای جلوگیری از حرکت هایی که بر هویت اسلامی منطقه ما تاکید دارد و در واقع سد جدی  در برابر هجمه غربی هاست. غربی هایی که بانی اصلی هجمه ها و شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی علیه ما هستند حالا نگران ایجاد سدی هستند که در برابر آنها از طریق برگزاری راهپیمایی اربعین  ایجاد میشود لذا کاملا طبیعی است که آنها کوشش می کنند ایرانی ها و عراقی ها نسبت به هم بدبین شوند. این کارشناس ابراز کرد: آنها در تلاشند با انواع اشکلات و انتقادات و به کارگیری شیوه های تبلیغاتی خود اربعین را هم بی محتوا و وارونه جلوه دهند. اما هر چه آنها بر جدایی ایران و عراق کوشش می کنند عملا به ارزشمند بودن این راهپیمایی و همایش جهانی اعتراف می کنند.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/313

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی