پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس ماجرای پوریا زراعتی را بررسی میکند؛

کشته سازی یکی از راهکارهای نخ نمای شبکه های معاند برای برهم زدن اوضاع این بار در خارج از مرزهاست.

منتشر شده در 12 فروردین 1403

به گزارش جهت پرس؛ یکی از راهکارهای منسوخ شده شبکه های معاند و حامیانش کشته سازی در بین مردم ایران بود. روشی که در آن گاه واقعا طرف کشته می شد مانند پروژه ندا آقا سلطان؛ گاه در آن طرف به دلیل بیماری هایی که داشت از دنیا می رفت مانند پروژه مهسا امینی؛ در برخی اوقات هم فرد مذکور خودکشی میکرد مانند نیکا شاکرمی و…
اما در همه این موارد طعمه مورد نظر در خاک ایران بود ولی این بار ایران اینترنشنال چنگ به کشته سازی در خاکی غیر از خاک ایران زده است.

شبکه اینترنشنال که مجوز پخش در انگلستان ندارد، روز (جمعه) به وقت محلی در تداوم فضاسازی تبلیغی علیه ایران اعلام کرد که یکی از مجریان این شبکه، «از سوی چند مرد ناشناس»‌ با چاقو مورد حمله قرار گرفته است.
پروژه ای که به نظر می رسد در آن برخلاف اهداف قبلی بیشتر به دنبال بقای خود هستند.

احسان رستگار تحلیلگر و روزنامه نگار در این باره در توئیت خود می نویسد:
حمله به پوریا زراعتی؛
خودزنی به دستور حامیان مالی اینترنشنال یا جنگ قدرت ضدّ انقلاب‌های لندن‌نشین؟
۱- خبرنگاران
اینترنشنال، در بین ضدّ انقلاب‌های لندن‌نشین هم کم دشمن ندارند؛ برای مثال ضدّ انقلاب‌های باسابقه و شناخته‌شده‌ی بی‌بی‌سی فارسی، معتقدند اینترنشنال به دلیل انتشار اخبار دروغ (FakeNews) و اطّلاعات غلط (Disinformation) بی‌شمار و استفاده از مجریان ‌و خبرنگاران خلق السّاعه و کارشناسان غیر معتبر، باعث افزایش ابتذال خبری و کاهش اعتبار سیاسی و مرجعیّت رسانه‌های فارسی‌زبان ضدّ ایرانی شده و از دلایلی که منجر به تعطیلی منونو شد ‌تا شبکه‌ای دیگر را بعداً مجدّداً راه‌اندازی کنند نیز از همین جنس بود.
۲- اینترنشنال از مهر ماه ۱۳۹۸ و پیرو مصاحبه و حمایت از عملیّات تروریستی گروهک داعشی الاحوازیه در اهواز و نیز در مقاطع مختلف بعد از آن، رویکرد عجیب و جدیدی از براندازی ضدّ مردمی و مسلّحانه را ارائه کرد که حتّی خلاف محرز قوانین
آفکام (سازمان تنظیم‌گر مقرّرات رسانه‌ای بریتانیا) محسوب می‌شود.
۳- هیچ رسانه‌ی فارسی‌زبان خارجی، در حمایت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن نسل‌کشی در غزّه، به گرد پای اینترنشنال هم نمی‌رسد و از بزرگ‌ترین حامیان
تروریزم رسانه‌ای در جهان، اینترنشنال و کارکنانش هستند؛ از این جهت هم، چنین مظلوم‌نمایی‌ها و خودزنی‌هایی، توسّط تحلیل‌گران، چندان جدّی گرفته نمی‌شود. لازم به ذکر است که مصاحبه‌ی اختصاصی پوریا زراعتی با نتانیاهو، موجب خشم بسیاری از ایرانیان و مخالفان رژیم خون‌خوار صهیونیستی شد و زراعتی، دشمنانی بسیار فراتر از مدافعان جمهوری اسلامی ایران و گسترده‌تر از ایرانیان دارد.
۴- جمهوری اسلامی ایران، هیچ اراده‌ای مبنی بر ترور مجریان و خبرنگاران رسانه‌های ضدّ ایرانی فارسی‌زبان ندارد و برخلاف ضدّ انقلاب‌های صهیون‌دوست، رویکردش، مقابله‌ی رسانه‌ای است، نه ترور ‌و روشن است که ترور این افراد، در واقع می‌تواند به عنوان وسیله‌ای جهت مبرّا کردن اینترنشنال از تروریزم رسانه‌ای و تظلّم‌خواهی، مورد بهره‌برداری قرار گیرد. اینترنشنال ثابت کرده، نیازی به حذف فیزیکی خبرنگارانش نیست و خود به خود، می‌تواند به سمت سرنوشت منوتو حرکت کند و به همین دلیل، از هیچ اقدامی برای احیاء خود، دریغ نمی‌ورزد، حتّی زخم زدن بر بدن یک خبرنگار. پس علاوه بر احتمال‌های مطرح شده، بعید نیست این حمله، زیر سر حامیان مالی اینترنشنال باشد به منظور برگشتن به دوران اوج.
۵- ماجرای حمله‌ی آن دو مرد به زراعتی، اگر بنا بود واقعاً با هدف ترور اتّفاق بیفتد، دلیلی نداشت صرفاً ضرباتی به پای او وارد کنند و می‌توانستند با دو سه ضربه‌ی حتّی غیر دقیق ولی عمیق به بالاتنه، حمله‌شان را به ثمر برسانند؛ ضمن این‌که در پایین‌تنه هم اندام‌های حسّاس وجود دارد امّا مورد هدف ضاربان نبوده است. فلذا شائبه‌ی ترور، ظاهراً منتفی به نظر می‌رسد و این نمایش‌نامه، بیشتر شبیه یک تسویه‌حساب بین بعضی دار و دسته‌های تبهکاران ضدّ ایرانی لندن‌نشین می‌نمایاند.


ادعایی که در آن حتی خود معاندین هم علیه هم دست به افشاگری زده اند:

واکنش ایران به این موضوع

سید مهدی حسینی متین روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با انتقاد از گزارش جهت‌دار یک نشریه دست راستی انگلیس که بدون سند و مدرک، ایران را به مشارکت در این عملیات متهم کرد، نوشت: «بسیار عجیب و سوال برانگیز است که دیلی تلگراف ۳ ساعت پس از حادثه و قبل از هرگونه گزارش رسمی پلیس و بدون مدرک، به صراحت ایران را متهم کرده است.»

وی به کنایه گفت: «مگر اینکه (این نشریه) از قبل و از سوی توطئه گران و عاملان این حادثه مطلع شده باشد.»

کاردار سفارت کشورمان تصریح کرد: «ما هر گونه پیوند به ماجرای این به اصطلاح روزنامه نگار را تکذیب می‌کنیم.»

در ادامه بخشی از واکنش های کاربران فضای مجازی از جمله واکنش های همراه با طنز در مورد این موضوع مشاهده می کنید:

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/165640

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. یکی این حروم لقمه رو بکشه من پولشو میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی