پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دروغگویی فضای مجازی چگونه دامن همه را می‌گیرد؟

در هفته گذشته شاهد انتشار پیام‌هایی مبنی بر تحریم فروشگاهای بزرگ در ایران هستیم که علت تحریم آنها شایعه وابسته به سپاه بودن این شرکت‌ها است. این شایعات بر اساس تحریک اعتصاب کسبه بازار برای ادامه مخالفت‌ها طراحی شده است که با هوشیاری کسبه و مردم خنثی شد.

منتشر شده در 18 آبان 1401
در سرویس

زهرا لایق حقیقی: بعد از موفقیت‌های اقتصادی کشور دشمن برآن برآمد که این موفقیت‌های ایران را به حاشیه ببرد و با ایجاد جنگ داخلی شد با اسم رمزی بنام مهسا امینی و اعتراض به وجود گشت ارشاد موجب برهم زدن امنیت کشور شدند. از زمانی که خشونت و کشت و کشتار با اعتراضات مردمی ادغام شد مردم متوجه وجود خدعه دشمن در این بین شده و خود را از این مهلکه کنار کشیدند. معاندین با استفاده از شبکه‌های فترسی زبان خارجی تمام تلاش خود را کردند تا مردم را در میدان حفظ کنند، پس دست به شایعه پراکنی و دروغ گویی و کشته سازی شدند که حقیقت ماجرا کاملا آشکار شد. از این رو معاندین جبهه هدف خود را به سمت بازار و بازاریان چرخاندن و با نشر اعلامیه‌هایی خواستار اعتصاب کسبه شدند. اما این هدف هم جواب دلخواهی از سمت کسبه برای دشمن نداشت. شبکه‌های خارجی شروع به پخش شایعه درمورد شرکت‌های بزرگی چون میهن و دیجی‌کالا کردند. کامیون‌های شرکت میهن را ماشین حمل نیروهای نظامی خواندند و با نسبت دادن میهن به سپاه خواستار تحریم آن شدند که این تحریم هم با هوشیاری مردم به نتیجه نرسید. از روز یکشنبه حملاتی به سمت دیجی‌کالا در فضای مجازی آغاز شد و معاندین جبهه خود را به سمت دیجی‌کالا چرخواند و با اعلام آنکه این شرکت فروش اینترنتی وابسته به سپاه است خواستار تحریم آن توسط مردم شد. در اطلاعیه خود اعلام کردند که هزینه دیجی‌کالا مستقیما برای خرید سلاح و فشنگ به سپاه تعلق می‌گیرد و برای نجات جان معترضین از این شرکت خرید نکنید. در گزارش VOA بخشی از این گزارش خبری را میبینیم.

در همین خصوص حمید محمدی مسئول فروشگاه بزرگ اینترنتی دیجی‌کالا در توئیتی نوشت: دیجی‌کالا هیچ سهام‌دار حاکمیتی نداره و کاملا خصوصی‌ست. ما حتی یک سهم به هیچ نهاد دولتی و حکومتی مستقیم یا غیرمستقیم واگذار نکردیم. در تمام این سال‌ها همواره روی پای خودمون ایستادیم، شاید برای همینه که همزمان از هر دو گروه تندروی ارزشی و برانداز ضربه می‌خوریم!

رسانه

کلام آخر

در هفته‌های اول اغتشاشات در کشور مسئولین ارشد همین شرکت‌ها که اکنون دروغ تحریم دامن‌گیر کسب و کار آنها شده است با پیام‌هایی به حمایت براندازان و اغتشاشگران برآمدند و اکنون همان‌هایی این شرکت‌ها برای آنها پیام حمایت ارسال کردند بدون فکر به کسب و کار آنها و ضرر و زیان اقتصادی آنها با شایعه در راستاری تحریم آنها برآمده‌اند. این یعنی دشمن اگر در بحرانی گیر کند برای بالا رفتن خود تمام خادمین سینه چاک خود را به راحتی به زیر می‌کشد. کاش بدانیم برای چه گروهی از اعتبار خود خرج می‌کنیم. با این حساب نه دیجی‌کالا نه هیچ فروشگاه بزرگ دیگری وابسته به سپاه نیست اما معاندین و دشمنان ایران برای نشان دادن اوضاع بد ایران دست به هر دروغ و شایعه‌ای میزنند تا به اهداف خود برسند. به اسم حمایت از مردم موجب خسارات فراوان به مردم می‌شوند. به اسم آزادی، آزادی را از مردم دریغ می‌کنند و به اسم حمایت از حقوق زن تمام آزادی زنان را از آنها می‌گیرند. اما با هوشیاری مردم ایران این خدعه‌ها راه بجایی نمیبرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/26800

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی