پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زهرا شیخی:

زهرا شیخی گفت:موضوع واکسیناسیون موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و هرچه سریع‌تر باید مشخص شود در چه زمانی واکسیناسیون عمومی پایان می‌پذیرد.

منتشر شده در 14 تیر 1400
در سرویس

زهرا شیخی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در بحث واکسیناسیون از ابتدای امر آن چیزی که برای ما نگران‌کننده بود، این موضع بود که به جای تمرکز زیاد بر بحث واردات باید سایر بازو‌ها هم در نظر گرفته شود.مثلا تولید داخلی واکسن نباید دست کم گرفته شود و اگر قرار است وارداتی در کشور وجود داشته باشد باید این واردات مطمئن باشند. سبد کواکس سبدی است که کشورهای خاصی در آن شرکت کرده بودند.

گزارشی که در هفته گذشته به کمیسیون بهداشت و درمان رسیده است حاکی از آن است بانک مرکزی ادعا می‌کند که برای ‌ پیش پرداخت واکسن سبد کواکس 177 میلیون دلار ارز اختصاص و پرداخت کرده است.

سازمان غذا و دارو ادعا دارد که نه همه این مبلغ پرداخت نشده است.در هر صورت این موضوع اتفاق افتاده است این در صورتی است که برای تولید واکسن داخل هیچ پیش پرداختی از سمت وزارت بهداشت و درمان انجام نشده است.اگر در زمینه تولید واکسن‌های داخلی کاری انجام شده است نتیجه تلاش شبانه روزی دانشمندان داخلی و ستاد اجرایی فرمان امام است. در صورتی این معطل ماندن که ما در کمیسیون بهداشت و درمان شاهد آن بودیم به راحتی قابل حل بود.

تامین تمام واکسن مورد نیاز مردم در داخل مهیا نبود و تا حدودی ما نیاز به خرید واکسن‌های وارداتی داشتیم و داریم اما مهم است در چه روندی و از چه کشوری‌هایی واکسن‌های وارداتی تامین می‌شوند.

یکی از گلایه‌های ما از وزارت بهداشت این است که حرف‌ها و عملشان با یکدیگر تناقض دارد. باید با مردم شفاف باشیم و با صداقت با آن‌ها رفتار شود. مثلا با دلیل به مردم گفته شود چه واکسنی به چه دلیلی وارد کشور نمی‌شود و چه واکسنی در چه میزان خریداری شده است.وقتی که با مردم شفاف نباشیم اعتماد مردم خدشه دار می‌شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/104721

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی