پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس جمهور:

رئیس جمهور گفت: دشمن جنگ اقتصادی شروع کرده و بخش مهمی از جنگ ترکیبی علیه کشور در حوزه اقتصادی است.

منتشر شده در 24 آذر 1401
در سرویس

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی که با حضور شماری از اعضای هیات دولت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، افزود: اصرار بر انجام کار، رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور و تسهیل در صادرات باید به دست افسران اقتصادی این میدان انجام شود.

رئیس جمهور گفت: مساله معادن مهم است و اقتصاد معدن در کشور می‌تواند تولید قدرت و ثروت کند، تولید قدرت فقط به موشک نیست موشک یک بعد قدرت است و یک بعد از تولید قدرت، کارهای تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی است که در کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم و این ظرفیت‌ها در کنار نیروی انسانی کارآمد و نیروهای طراح، صاحبنظر و نیروهای آماده به کار در میدان، ما را از ثروت عظیمی برخوردار کرده است که اگر به‌درستی استفاده شود باعث حل مشکلات خواهد شد.

آیت الله رئیسی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان خراسان جنوبی گفت: نباید فقط به برگزاری یک نشست و جلسه بسنده کرد.

وی افزود: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران پیشنهادات و طرح‌های خود را با ما، وزرا و مسوولان مربوطه در میان بگذارند یا برای مسوولان استانی و استاندار ارسال کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید بیش از اینها با هم صحبت کنیم گفت: این نشست‌ها ضروری است و باید دولت و بخش‌های دولتی با سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و کسانی که در میدان هستند، صحبت کنند و تلاش کنیم تا مشکلات رفع و راه برای تولید، صادرات و ایجاد اشتغال هموار شود.

وی اظهار داشت: تلاش‌ها باید با این نگاه باشد که دشمن جنگ اقتصادی شروع کرده و نمی‌خواهد ما به قله‌ها برسیم و موفق شویم لذا به انواع مختلف کارشکنی می‌کنند و این نگاه در حرکت موثر است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: اینکه یک جلسه‌ای برگزار شود و اتفاقی متناسب با خواست فعالان اقتصادی رخ ندهد، خواست ما نیست بلکه باید نتیجه را در میدان ببینیم.

وی گفت: در بروکراسی اداری بسیاری از خواسته‌ها در این گرداب می‌چرخد و به نتیجه شایسته و بایسته نمی‌رسد.

رئیس جمهور ادامه داد: با کمبود نزولات آسمانی در خراسان جنوبی ممکن است در حوزه کشاورزی نتوان روی همه محصولات کار کرد اما بر روی همان محصولاتی که می‌توان تا آخر زنجیره تولید و فرآوری صنایع تبدیلی و مراحل آن ضرورت دارد که انجام شود.

وی با اشاره به وجود معادن غنی در خراسان جنوبی گفت: در حوزه معدن و در ارتباط با معادن سنگ، کارهای بسیار زیادی می‌توان انجام داد، استاندار شورای معادن استان را تشکیل دهد، صاحبنظران را دعوت کند و با کار جهادی موانع و مقررات دست و پاگیر را شناسایی و رفع کنند.

آیت الله رئیسی به بازدید امروز خود از کارخانه کویر تایر در بیرجند اشاره کرد و افزود: این واحد صنعتی گام‌های بسیار بزرگی را در عرصه تولید برداشته و از تولید محصول به سمت تولید قطعات و ماشین‌آلات حرکت کرده‌اند که در رقایت با محصولات خارجی گامی بسیار ارزشمند و افتخارآمیز است و باید حمایت شود.

وی تاکید کرد: برای رونق معادن زیرساخت‌ها را دولت فراهم می‌کند و این کارها با بخشنامه انجام نمی‌شود لذا نیاز به پیگیری مستمر مدیران دارد.

رئیس دولت سیزدهم گفت: بخش خصوصی وقتی می‌خواهد کاری در کشور انجام دهد، شب و روز نمی‌شناسد و ما به این روحیه نیاز داریم مانند هشت سال دفاع مقدس نیاز است که در این بخش حضور فعال داشته باشد.

آیت الله رئیسی به حقوق دولتی معادن در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: باید این موضوع بررسی شود که چقدر استحصال و استخراج داشته و به همان میزان این موضوع قابل بررسی است.

وی افزود: شورای معادن استان این موضوع را بررسی کند سپس شما هم به سرعت در شورای معادن کشور این موضوع را بررسی کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مساله معادن و اقتصاد معدن در خراسان جنوبی از مسائل مهم است بیان کرد: فعال شدن معادن خراسان جنوبی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: در قانون اساسی اقتصاد برای بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاون تعریف شده و بخش دولتی معیارهای آن مشخص است لذا ما باید بخش خصوصی را فعال کنیم و این کار یک ضرورت در کشور است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه باید به بخش خصوصی میدان داد و موانع پیش روی آن را رفع کرد گفت: بخش تعاونی ما هم باید آمادگی و میدان پیدا کند و فعال شود.

وی افزود: میدان دادن به بخش خصوصی نیازمند تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است که باید بخش دولتی برنامه‌ریزی کند بخش خصوصی بتواند سرمایه در گردش داشته باشد و سرمایه در گردش هم قابل بازگشت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: موضوع مالیات که در این جلسه مطرح شد مسوولان بررسی و در اسرع وقت نتیجه را اعلام کنند.

وی گفت: امروز در گمرک ایکس ری نیاز داریم و یکی از تولیدکنندگان کار ارزشمندی انجام داده است لذا این موضوع در گمرک ضرورت دارد چون ورود و خروج بار را تسریع می‌کند و اقدامات لازم باید در سریعترین زمان انجام شود.

آیت الله رئیسی افزود: اعلام کردیم هرچه در داخل تولید می‌شود آنها حق ندارند وارد کنند باید از تولید داخل استاندارد استفاده شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/22508

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی