پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی اتفاقات رخ داده جنگ فلسطین و اسراییل

با آغاز عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگینی به بدنه نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی وارد شد، کم کم دست پشت پرده این جنگ رو شد تا جایی که امروز آمریکا رسما اهرم هدایت این جنگ را به دست گرفته است.

منتشر شده در 17 آبان 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ هفته گذشته بود که وزیر میراث رژیم صهیونیستی در صحبتی گفت: احتمال بمباران هسته‌ای فلسطین وجود دارد. این گفته وی واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت تا جایی که وزیر خارجه روسیه در واکنشی به سازمان انرژی اتمی گفت: اسرائیل بمب هسته‌ای دارد و تهدید به حمله هسته‌ای می‌کند. سازمان انرژی کجاست؟

ماجرای تهدید هسته‌ای اسرائیل چه بود؟

اینکه یکی از وزرای رژیم اسرائیل اینگونه و به این صراحت حرف  از حمله هسته ای به غزه را پیش میکشد و سازمان انرژی هسته ای واکنشی نشان نمی‌دهد امری عادی و تصمیم ناگهانی اسرائیل نبوده. با نگاهی به اوضاع جنگ بهم ریختگی خاصی در بین مقامات اسرائیلی وجود دارد که این امر اثبات بر دستور از خارج از این رژیم را نشان می‌دهد.

اسرائیل از درون  منفجر شده است؟

چندی پیش بنیامین نتانیاهو وقتی متوجه گره بزرگ جنگ شد از سر ترس یا عصبانیت توییتی را زد که آن را به سرعت با تذکر مقامات دیگر اسرائیلی پاک کرد.

بعد از این ادعا یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل در واگنش به نتانیاهو گفت: تلاش‌های نتانیاهو برای فرار از مسئولیت و سرزنش نهادهای امنیتی ارتش را تضعیف می‌کند و همچنین بنی گانتز، عضو دولت اضطراری اسرائیل کفت: نتانیاهو باید اتهامات خود مبنی بر اینکه سران سرویس های اطلاعاتی مسئول شکست 7 اکتبر هستند پس بگیرد.

اینکه مقام عالی رتبه این رژیم که باید اقتدار بالایی داشته باشد با تذکر و تهدید دیگر مقامالات از گفته خود عقب نشینی می‌کند جای تامل دارد.

یکی دیگر از دلایل نابودی اسرائیل از درون حساب باز کردن نیروهای مقاومت بر ضعف امنیتی اسرائیل بود. اسرائیل تا قبل از حمله نیروی مقاومت خود را ابر قدرت سلاح نظامی و امنیتی میدانست اما با حمله نیروهای مقاومت و انجام عملیات طوفان الاقصی روی دیگری از اسرائیل رو شد. نیروی مقاومت این سلاح‌ها را از کجا به منطقه غزه رسانده بود؟ مگر غزه زیر نظر و رصد کامل نیروهای امنیتی و جاسوسی اسرائیل نبود؟ پس قدر جاسوسی و امنیتی اسرائیل چه شد؟ پس قدرت نظامی و آن کلاهک هسته‌ای چه شد؟

این اتفاق ناگهان چهره‌ای دیگر از اسرائیل نشان داد و در ادامه این جنگ اثبات شد که مقامات اسرائیلی توان هدایت و به دست گرفتن جنگ را ندارند به نوعی اسرائیل دیگر نمی‌توانست دست و پای خود را جمع کند. این یعنی درخت تنومند ساخته شده به دست اسرائیل خیلی سال پیش از درون پوسیده بود و با یک تلنگر مقاومت فرو ریخت.

آمریکا در این درگیری چه می‌کند؟

کم کم از سکوت عجیب برخی نهادهای مهم که مقر اصلی آنها در آمریکا بود پی به خبرهایی برده شد. سکوت کامل سازمان ملل، یونیسف، یونیسکو و سازمان انرژی اتمی. با پیگیری خبرها مشخص شد بعد از مدتی از جنگ این آمریکا است که به اسرائیل کمک نظامی می‌کند و اخیر هم وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: دولت بایدن کنگره را از قصد خود برای تامین بمب‌های پیشرفته SPICE به اسرائیل در معامله ای به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار مطلع کرد.

خب مشخص است اگر سازمان ملل حکم آتش بس و عدم کمک رسانی به اسرائیل را بزند عملا باید اول در مقابل دولت کشور خود بایستد که خب عملا چنین چیزی ممکن نیست.

دومین مورد مهم که نقش آمریکا در این زمینه را مشخص تر می‌کند سکوت سازمان انرژی هسته‌ای به تهدید هسته‌ای اسرائیل است. اسرائیل رسما و مستقیما تهدید به حمله هسته ای می‌کند اما سازمان آمریکایی انرژی هسته ای سکوت می‌کند و منعی برای آن اعلام نمی‌کند. چرا؟

اهرم جنگ در دست آمریکا

با این مدارک از سوی آمریکا مشخص است که دیگر اهرم جنگ در دست اسرائیل نیست بلکه در دستان آمریکاست، حتی تهدید هسته‌ای مردم غزه توسط بعضی مقامات صهیونیستی نیز با هماهنگی مدیران آمریکایی این مجموعه‌ها صورت گرفته است. این یعنی آمریکا سعی دارد روکش ابر قهرمان را بر روی بنده پوسیده و فرو ریخته اسرائیل نگهدارد که این کار بی ثمر است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/147151

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی