پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خبرنگار آمریکایی:

خبرنگار برجسته آمریکایی اعلام کرد انفجار خط لوله نورد استریم روسیه به دستور کاخ سفید انجام شده است.

منتشر شده در 19 بهمن 1401
در سرویس

نشریه تایمز در گزارشی به ادعای مطرح شده درباره دست داشتن آمریکا در انفجار در خط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اتحادیه اروپا منتقل می‌کرد، پرداخت.

بر این اساس، سیمور هرش (Seymour Hersh)، روزنامه نگار کهنه کار و برجسته آمریکایی که جایزه پولیتزر را نیز در کارنامه کاری خود دارد، مدعی است که انفجار خط لوله گاز نورد استریم در زیر دریای بالتیک به دستور کاخ سفید و طی عملیات مخفی از سوی سازمان سیا انجام شده است.

این خبرنگار در تشریح آنچه در این ماجرا رخ داده است، می‌گوید: غواصان آمریکایی از رزمایش نظامی ناتو به عنوان پوشش این عملیات استفاده کرده و در اعماق دریا مین‌هایی را در امتداد خطوط لوله نورد استریم کار گذاشتند تا بعدا بتوانند آن را از راه دور منفجر کنند.

سیمور هرش که یک روزنامه نگار تحقیقی است پیش‌تر از شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب به دست نظامیان آمریکایی و نیز رسوایی واترگیت و نسل کشی آمریکا در ویتنام گزارش‌هایی را ارائه کرده بود.

هنوز هیچ مقام رسمی در دولت آمریکا و سازمان سیا به ادعای این خبرنگار کهنه کار واکنشی نشان نداده است.

گفتنی است انفجار سال گذشته در خط لوله گاز نورد استریم یک و دو که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به اتحادیه اروپا منتقل می‌کرد، باعث قطع دسترسی کشور‌های قاره سبز به گاز ارزان مسکو و نیز کاهش درآمد‌های صادراتی روسیه شد.

تحقیقات بعدی درباره این حادثه نشان داد که انفجار خط لوله نورد استریم یک اقدام عمدی بوده است. با این حال، تاکنون هیچ عاملی درباره این خرابکاری شناسایی نشده است. روسیه کشور‌های غربی را متهم به انفجار این خط لوله با هدف کاهش درآمد‌های این کشور می‌کند. در مقابل، کشور‌های غربی مسکو را متهم به انفجار این خط لوله به منظور تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا در فصل زمستان می‌کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/16057

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی