پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بنزین ۳۰۰۰ تومانی، ۵۰۰ تومان!

روزنامه اصلاح طلب شرق در یک شانتاژ خبری، بدون اشاره به ارزان فروشی بنزین به مشتریان خارجی در دوران وزارت زنگنه، در تیتر یک خود از فروش بنزین ۵۰۰ تومانی از سوی دولت خبر داده و کوشیده تا ذهن مخاطب رو به القای نقش دولت سیزدهم در این واقعه با هدف تخریب دولت مستقر سوق دهد.

منتشر شده در 7 اردیبهشت 1401
در سرویس

محمد ایمانی، روزنامه نگار نوشت: نهایت انصاف و احترام به شعور مخاطب این است که سوء مدیریت دولت روحانی را تیتر کنند، اما طوری عنوان بندی و پردازش کنند که پای دولت فعلی نوشته شود!

“شرق”، تیتر اصلی خود را به”حراج سوخت” اختصاص داده و ذیل آن نوشت”برخی فرآورده های نفتی ایران، با بهای ارزان تر از نفت خام صادر شده. معاون وزیر نفت تایید می کند که در مقاطعی، قیمت صادرات بنزین فقط ۵۰۰ تومان بوده است”.

اما اصل ماجرا که این روزنامه دوست ندارد درست بازگو کند، چیست؟ دولت روحانی و تیم زنگنه در وزارت نفت، خرداد ماه سال گذشته، بنزین را لیتری ۵۰۰ تومن صادر کردند؛ چون، هرگونه ذخیره سازی و ساخت مخزن برای فرآورده‌های نفتی را ممنوع کرده بودند و از سال۹۲،هیچ مخزن نفتی ساخته نشده است.

همین تیم، به مدت چهار سال کارت سوخت و سهمیه بندی را حذف کردند که به قاچاق ۱۴۴ هزار میلیاردی ختم شد. سپس با سه برابر کردن قیمت، آن شوک بزرگ و موج سواری دشمن را در آبان ۹۸ به کشور تحمیل کردند؛

اما همین دولت دو سال بعد، بنزین را ۲۵۰۰ تومان ارزان تر از قیمت داخل کشور به بیگانگان فروخت!!

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/59808

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی