پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس جمهور گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای یک تحرک راهبردی و یک موفقیت دیپلماتیک بود.

منتشر شده در 27 شهریور 1400

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در فرودگاه مهر آباد و بازگشت از سفر به تاجیکستان گفت: سفر به تاجیکستان در راستای اجرایی کردنِ سیاست‌های خارجی دولت، دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی کشور بود.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای یک تحرک راهبردی و یک موفقیت دیپلماتیک بود. مهمترین دستاورد این سفر تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی سازمان منطقه‌ای شانگ‌های بود. اتصال به منابع و زیربنای اقتصادی کشور‌های عضو شانگ‌های فرصت ارزشمندی برای ایران است.

آیت الله رئیسی افزود: در دیدار دو جانبه‌ای با کشور تاجیکستان انجام شد، فصل نو و جدیدی در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما با تاجیکستان آغاز شد. مشکلاتی در روابط وجود داشت که با نشست های مختلف به ویژه در نشست های تخصصی که وزاری محترم کشور با وزرای تاجیکستان داشتند قرار شد در این فصل جدید بسیاری از این مشکلات گذشته حل شود. نشستی نیز با رئیس جمهور ترکمنستان برگزار شد و قرار شد که فصل نویی در روابط ما با کشور ترکمسنان نسبت به روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رقم بخورد. 

رئیس جمهور گفت: همچنین با حضور و سخنرانی در اجلاس پیمان امنیت دسته‌جمعی با موضوع افغانستان که در حاشیه نشست سران سازمان شانگ‌های برگزار شد، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص افغانستان تشریح شد و تلاش شد یک اجماع منطقه‌ای نسبت به این مواضع انجام شود و این اتفاق افتاد

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/94551

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی