پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نماینده تهران در مجلس:

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دو شرط را برای کاندیداهای انتخابات هیات رییسه در اجلاسیه چهارم مطرح کرد.

منتشر شده در 18 اردیبهشت 1402
در سرویس

مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان و اعلام داوطلبانه رای از سوی نمایندگان گفت: بیش از دو سوم از نمایندگان به صورت داوطلبانه و جلوتر از سایر دستگاه‌ها رای خود را اعلام می کنند؛ بخش مغفول و بسیار مهم شفافیت آرای اعضای هیأت رئیسه مجلس مربوط به تصمیمات داخلی مجلس است.

وی ادامه داد: منطق شفافیت آرای نمایندگان برای مردم این است که با توجه به انتخاب نمایندگان توسط مردم  حق آن ها این است که از رای منتخبان خود آگاه باشند؛  با همین استدلال و منطق، حق نمایندگان است که بدانند منتخبین آنان در هیأت رئیسه مجلس چگونه تصمیم می‌گیرند و چه رای می‌دهند. این تدبیر شفافیت مجلس را کامل‌تر کرده و با رفع ابهام مانع بسیاری از تذکرات و بیان اختلافات در صحن علنی به هیأت رئیسه می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی دو شرط را برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه برای اجلاسیه چهارم بیان کرد و افزود: نامزد عضویت در هیأت رئیسه مجلس عضو سامانه شفافیت آرای نمایندگان برای اطلاع مردم باشد؛ همچنین با امضای متنی به همکاران خود و مردم تعهد دهد آرای خود هیأت رئیسه مجلس را صرفاً برای نمایندگان شفاف کند. براین اساس پوشه ویژه ای در سامانه داخلی مجلس ایجاد شود تا قابل رویت برای نمایندگان باشد.

شریعتی در پایان گفت: اعضای فعلی هیأت رئیسه از همین تاریخ می‌توانند تا قبل از انتخابات هیات رییسه آرای‌شان را منتشر کنند؛ این موضوع از ۱۱ اردیبهشت ماه در سامانه مجلس بارگذاری شده و همکاران می‌توانند آن را امضا کنند

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7809

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی