پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به همت گروه جهادی شهدا؛

گروه جهادی شهدا با مشارکت خیران و یک گروه جهادی دیگر در ادامه فعالیت‌های خود به افتتاح دومین مدرسه در منطقه محروم غرب کشور اقدام کرد.

منتشر شده در 1 بهمن 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ گروه جهادی شهدا با مشارکت خیران و گروه جهادی دختران بهشتی در ادامه فعالیت های خود به افتتاح دومین مدرسه خود اقدام کرد.

بر اساس این گزارش، این گروه جهادی این بار در استان لرستان، شهرستان دلفان، روستای کوله مرز، دبستان یک کلاسه «شهید نجفی» را با حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان دلفان اهالی روستا و دانش آموزان این روستا افتتاح کرد.

محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا با بیان این مطلب در راستای این افتتاح توضیح داد: این گروه در ۱۰۰روز اخیر ۱چشمه سرویس بهداشتی(روستای عزیزآباد)، دبستان شهید قنبری(در روستای نوروزآباد) توزیع پوشاک، توزیع لوازم التحریر را نیز عهده دار بوده است و امروز افتتاح دومین مدرسه خود را در روستای کوله مرز از توابع شهرستان دلفان انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تحقیقات میدانی و حضور اعضای گروه در روستا و مشاهدات عینی این مدرسه دایر شد، ادامه داد: با حضور تیم کارشناسی گروه جهادی شهدا در این منطقه متوجه شدیم دانش آموزان این روستا از کانکس استفاده کرده و بدون امکانات در حال تحصیل هستند، برآن شدیم که توسط خیرین محترم مدرسه‌ای بنا کنیم تا این عزیزان با خیالت راحت و در آرامش مشغول به تحصیل شوند و به حمدالله امروز این مدرسه همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت علی(ع)افتتاح شد.

اسماعیلی افزود: این دانش آموزان در کانکسی بدون سرویس بهداشتی، آب خوری، وسائل گرمایشی و حتی در مکانی با شیشه‌های شکسته مشغول به تحصیل بودند. این دبستان داری ۱۶ دانش آموز است که متاسفانه بخاطر نبود امکانات، بعضی دانش آموزان از حضور درمدرسه خودداری و یا به روستاهای همجوار مراجعه می‌کردند و در حال حاضر ۹ دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند که ان شاءالله با افتتاح این مدرسه دانش آموزانی که ترک تحصیل و یا در روستاهای دیگر تحصیل می‌کنند مجدد به روستای کوله مرز برگردند و ادامه تحصیل خود را در این مدرسه داشته باشند.

اسماعیلی اضافه کرد: با همکاری گروه جهادی دختران بهشتی برای دانش آموزان کیف، لوازم التحریر و کلاه تهیه و در این مراسم به آنها اهدا شد. این مدرسه یک کلاسه با متراژ ۲۴ متر همراه با سرویس بهداشتی و آب خوری مهیای استفاده دانش آموزان شده است.

وی با یادی از خیر مدرسه‌ساز صفورا(منصوره) علیشاهی ادامه داد: هزینه‌های ساخت این مدرسه ۲ میلیارد ریال بوده است.

مسئول گروه جهادی شهدا در پایان از خیرین بابت حمایت‌های خود از این گروه جهت تامین هزینه‌های ساخت مدرسه تشکر وقدردانی کرد و از آن‌ها خواست تا در ادامه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این گروه مثل همیشه درکنار ما باشند. این گروه در زمینه های مختلف در مناطق محروم سراسرکشورمشغول به فعالیت است.

در ادامه کلیپ مربوط به این مدرسه را ببینید؛

منبع : آنا
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/156327

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی