پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعد از روزها فشار و محاصره بیمارستان الشفا غزه، امروز اسراییل به این بیمارستان حمله کرد و طی بازررسی کامل این بیمارستان اعلام کردن اثری از اسرای ما در این بیمارستان نیست.

منتشر شده در 24 آبان 1402
در سرویس

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه، ۱۵ نوامبر)، گزارش داد که هیچ نشانه‌ای از حضور اسرایی که در جریان عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس دستگیر شدند، در بیمارستان «الشفاء» وجود ندارد و افزود:  از حضور گروگان‌ها در بیمارستان الشفاء نشانه‌ای در دست نیست، اما عملیات ادامه دارد و در این عملیات تلفاتی نداشتیم.

به نوشته «اسکای نیوز»، صبح امروز، نیروهای نظامی ارتش اسرائیل، صبح امروز به بیمارستان الشفاء در غزه یورش بردند و اقدام به تفتیش و جست‌وجو در بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله اورژانس، جراحی، قلب و عمومی کردند و شماری از پزشکان و آوارگان فلسطینی پناه‌گرفته در این بیمارستان را بازجویی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی با این ادعا که نیروهایش در حال انجام یک عملیات «دقیق» علیه حماس در منطقه خاصی از این مجتمع بزرگ پزشکی هستند، تاکید کرد که این عملیات در نوع خود، بزرگترین عملیات در نوار غزه محسوب می‌شود.

کابینه نتانیاهو، بدون ارائه هیچ مدرکی، ادعا می‌کند که حماس از بیمارستان‌های غزه به عنوان سنگری برای نیروهای خود استفاده می‌کند و مرکز فرماندهی اصلی مقاومت در داخل بیمارستان الشفاء و در تونل‌های حفاری شده در زیر این بیمارستان است. امری که حماس و کادر درمان حاضر در این بیمارستان آن را رد می‌کنند.

پنتاگون و کاخ سفید نیز سه‌شنبه (دیروز، 14 نوامبر)، از استفاده حماس از بیمارستان‌ها به عنوان جایی برای مخفی کردن اسرای دشمن یا مراکز فرماندهی و کنترل سخن به میان آورد که با تکذیب شدیداللحن حماس مواجه شد.

«باسم نعیم» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد امروز در مصاحبه با شبکه «الجزیره» ضمن رد این ادعا گفت: «بیانیه‌های آمریکا چراغ سبزی برای هدف قرار دادن بیمارستان‌ها با هدف تخریب بخش بهداشت و فشار بر مردم ما برای آواره کردن آنها از سرزمینشان است».

وی افزود: «ما مجدداً درخواست خود را از سازمان ملل برای تشکیل کمیته بین‌المللی جهت بررسی همه بیمارستان‌ها برای اثبات نادرستی ادعای صهیونیست‌ها و واشنگتن، تکرار می‌کنیم».

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/147594

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی