پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت تحلیلی؛

این روزها با فیلتر شدن دو پلتفرم غربی، خساراتی هم به مردم وارد شد اما مسئول این خسارت فیلترینگ است یا کسانی که مردم را به این پلتفرم های داخلی وابسته کردند؟

منتشر شده در 12 دی 1401

احمد کارآمد مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی جهت‌پرس با بررسی اوضاع فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌آپ و وابستگی ایجاد شده به این پلتفرم‌های غربی نوشت: نکاتی که در نامه اپراتورها بابت کاهش درآمدهای آنها به دلیل فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ مورد غفلت قرار گرفته است این است که چرا باید یک سرویس خارجی اینقدر در فضای جازی ایران بزرگ بشود و همه چیز را به خودش وابسته کند؟ آیا امروز جهرمی باید جوابگوی خسارت اخیر باشد یا طلبکارانه به نظام لگد بزند؟ حالا که رفع فیلتر امکانپذیر نیست، چه کسی باید جوابگوی خسارت اخیر به مردم باشد؟
به راستی حتی اگر مثل امروز، اینستاگرام اقدام به براندازی نکرده بود، این وابستگی شدید به یک پلتفرم آمریکایی و عمق استراتژیکی که در اقتصاد دیجیتال کشور ایجاد کرده، بخودی خود خلاف امنیت اقتصادی کشور نیست؟ چرا مسئولان، فضای مجازی کشور را به این سمت سوق داده‌اند که این بلای بدون درمان سر کشور بیاید؟ آیا حتی اگر شرایط کشور عادی بود، این وابستگی مهم‌ترین دلیل برای مقابله با این پلتفرم نیست؟ بماند که بانیان این ماجرا خیانت کردند! آیا امروز وظیفه جدی مقابله نداریم؟

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/20512

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی