پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس شایعات مربوط به سوخت را بررسی می‌کند

با انتشار خبر گرانی و کمبود بنزین از رسانه‌های مغرض مردم در پمپ بنزین‌ها تجمع کردند ولی مسئولین در رسانه‌های رسمی کمبود و گرانی را تکذیب کردند.

منتشر شده در 25 مرداد 1402
در سرویس

عطیه فکری – در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های مغرض با انتشار خبر گرانی و کمبود سوخت باعث ازدحام شدید مردم در پمپ بنزین‌ها شدند و هر بار با عدم تغییر در قیمت‌ها بدون کسری سوخت مواجه شدند.

ادعای سنجیده نماینده مجلس درباره گرانی بنزین

شایعات و اخبار کذب در خصوص بنزین فقط منتهی به رسانه‌های بیگانه در خارج از کشور نمی‌شود حتی در داخل کشور هم هستند افرادی که با شایعه‌پراکنی یا مطرح کردن حدس و گمان‌های ذهنی خودشان باعث برهم زدن نظم عمومی کشور شود. به عنوان مثال مصطفی رضا حسینی قطب آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد، گفت: هر روز آزمون و خطا می کنیم و مردم گویی موش آزمایشگاهی شده اند؛ یک روز در بحث خودرو و روز دیگر در بحث سوخت و کالاهای اساسی تصمیمات متفاوتی را شاهد هستیم. انتقاد هم که می کنیم، می گویند شما ضد انقلاب شده‌اید!

تکذیب وزیر نفت بعد از ادعای نماینده مجلس

جواد اوجی در حاشیه جلسه دولت درباره شایعه گرانی بنزین گفت: من چند بار مصاحبه کرده و افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش بار‌ها این تکذیب را تکرار کرده است. خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی‌گیرد و دولت چنین برنامه‌ای ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند. 

1

وی در جریان بازدید از نمایش خودرو‌های هیبریدی در حیاط دولت اظهار کرد: وزارت نفت از تولید خودرو‌های هیبریدی و برقی حمایت می‌کند؛ سرمایه‌گذاری که برای تولید خودرو‌های برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند، خود سوخت یا معادل میزان صرفه‌جویی در مصرف (که تقریبا ۵۰ درصد است) مطابق قیمت فوب خلیج‌فارس به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

شایعات اصلاح‌طلبان همسو با براندازان

فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب در دامن زدن به شایعات کوتاهی نکردند و در روزنامه‌ها و رسانه‌های همسو با اصلاح‌طلبان مطالبی در جهت افزایش قیمت بنزین منتشر کردند. 

4

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: آنان که ماجرای ۱۳۹۸ را تشدید کردند، اکنون نمی‌دانند با چه منطقی باید از افزایش قیمت بنزین دفاع کنند؟ مشکل آنان این است که راه‌های عجیب و غریب دیگری را پیش گرفته‌اند. راه‌هایی مثل محدودیت‌ها در زدن بنزین، راه‌هایی که جز دردسر نتیجه مثبت دیگری ندارد. راه‌حل بازگشت به مردم و جامعه است. باید فهمید با حذف دیگران نمی‌توان هیچ ایده مثبتی را پیش برد. چرا؟ به این دلیل ساده که اگر این طرح‌ها مثبت و مفید و کارساز است حتما مردم آن را انتخاب می‌کنند و نیازی به حذف دیگران نیست و در یک رقابت سالم برنده می‌شوید. ولی چون می‌دانند که قادر به اثبات مفید و کارساز بودن طرح‌های خود نیستند، راهی جز حذف مردم و رقابت با دیگران ندارند.

سیدحسین مرعشی، دبیر حزب کارگزاران سازندگی با حضور در برنامه سازندگی علنا می‌گوید که در ماجرای سال 98 و گرانی بنزین، رئیس جمهور وقت (حسن روحانی) برخلاف ادعایی که داشت از چند ماه قبل، از گرانی بنزین خبر داشت ولی برای کاهش قیمت یا اقناع افکار عمومی کاری نکرد حالا همین طیف اصلاح‌طلب برای تخریب چهره دولت فعلی از هیچ شایعه و دروغی دریغ نمی‌کنند.

دامن زدن به شایعات از سوی رسانه‌های ضدانقلاب

رسانه‌های ضدانقلاب که غالبا از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای تشویش اذهان عمومی و برهم زدن نظم کشور تغذیه می‌شوند با ترکیب کردن شایعات و مطالب خلاف واقع کاری کردند تا مردم به سمت پمپ بنزین‌ها هجوم ببرند و از ازدحام جمعیت عکس و فیلم بگیرند و هر مطلب خلاف واقعی که می‌خواهند به این عکس و فیلم‌ها نسبت بدهند تا دولت را ناتوان از تامین مایحتاج مردم نشان دهند، در اینجا به صورت مختر به چند نمونه از آن پرداخته می‌شود.

3

اینترنشنال هم مثل سایر شبکه‌های فارسی زبان معاند با منافع جمهوری اسلامی با برقراری یک گفتگوی تصویری با کارشناس برنامه سعی داشتند حتی پای روسیه را هم به موضوع بنزین در ایران باز کنند تا باعث نفرت مردم از روسیه شوند.

اینترنشنال در اظهار نظری دیگر گفت: ذخایر استراتژیک بنزین به کمتر از چهار روز رسیده است! این ادعا به قدری مضحک است که کسی به آن وقعی ننهاد و در حال حاضر چندین چهار روز از آن زمان گذشته است.

بی‌بی‌سی هم برای اینکه از قافله تخریب سیاست‌های جمهوری اسلامی عقب نماند، علت ازدحام جمعیت در پمپ بنزین‌ها را به نقل از مقامات ایرانی خرابی جایگاه‌های سوخت عنوان کرد و  گفت: در روزهای گذشته تصاویر زیادی از صف‌های طولانی مقابل جایگا‌ه‌های سوخت در استان‌های مختلف از جمله تهران، البرز و سیستان و بلوچستان منتشر شد و شماری از کاربران هم از تعطیلی پمپ بنزین‌ها در برخی از شهرهای ایران گفتند.

در صورتی بارها و بارها کمبود و گرانی سوخت و هرگونه مشکل دیگر توسط مسئولین تکذیب شد و علت اصلی تجمع مردم صرفا شایعاتی است که در فضای مجازی پخش شده است. حتی استاندار البرز هم علاوه بر وزیر نفت واکنش نشان داد و گفت: شایعه گرانی بنزین منجر به شلوغ شدن صف های پمپ های سوخت در برخی جایگاههای استان شد که البته خبری بی اساس بود. در خصوص افزایش قیمت بنزین هیچ گونه تصمیمی در کشور اتخاذ نشده و از مردم شریف استان تقاضا می شود که به شایعات توجه نکنند.

4

 

 نقش منافقین در ایجاد اغتشاشات جدید با محوریت بنزین

منافقین داخلی و خارجی با عملیات روانی شدیدی که در فضای مجازی راه انداخته‌اند سعی دارند در آستانه سالگرد اغتشاشات، مردم را علیه حکومت تحریک کنند تا باز هم درگیری و آشوب در کشور ایجاد کنند، برای این هدف از راه‌های مختلفی وارد شدند و هر بار یک مسئله جدیدی را بهانه قرار می‌دهند.

در این بین افزایش قیمت بنزین هم یکی از مهمترین بهانه‌هاست و برای اجرایی شدن آن دست به عملیات روانی از طریق انتشار گسترده دروغ و شایعات واهی زده‌اند. شبکه بهائی منوتو با انتشار فیلم‌هایی از صف پمپ بنزین در شهرهای مختلف ایران قصد برانگیختن خشم عمومی مردم را دارد با اینکه مسئولین استان‌ها و وزیر نفت به هر بهانه‌ای و در هر مصاحبه‌ای افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده‌اند و مردم عملا با گرانی سوخت مواجه نشده‌اند اما عملیات روانی منافقین و نفوذی‌های داخلی با تکرار یک دروغ واحد به قدری قوی ظاهر شدند که خواه ناخواه مردم را به پمپ بنزین‌ها کشانده و هر روز عده بیشتری به این باور می‌رسند که قرار است قیمت بنزین افزایش یابد.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1089

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی