پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سکوت در برابر کشتار صهیونیستها و فریاد برای یک اغتشاشگر

مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی، هفته گذشت از حکم قطعی اعدام توماج صالحی خبر داد و برای ادامه پیگیری لغو این حکم با انتشار خبرهایی که ذهن مردم را درگیر بر غیر واقع بودن حکم می‌کند و همچنان بر انتشار مطالب و مصاحبه خود ادامه می‌دهد.

منتشر شده در 8 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ این روزها وکیل توماج صالحی راهکار خبر اول شدن در شبکه‌های معاند را بخوبی یاد گرفته است. او  هفته پیش در صفحه ایکس خود خبر حکم قطعی توماج صالحی را منتشر کرد تا در مرکز دید  رسانه‌های معاند شود.

شانتاژ یا فرجام خواهی؟

دادگاه بعد از بررسی پرونده توماج صالحی در اغتشاشات سال 1400 حکم قطعی وی را اعلام کرد. وکیل توماج صالحی نیز در صفحه ایکس خود این خبر را منتشر و  ادعای پیگیر ی و  فرجام خواهی در این پرونده را مطرح کرد.

با اعلام این خبر رصد شبکه‌های معاند به سمت ایران برگشت و حکم توماج صالحی نقطه شروع خوبی برای ادامه بر هم زدن ایران دانستند، شروع به نشر خبر در این زمینه کردند.

توماج حکم عفو رهبری داشت؟

بعد از اینکه خبر وکیل توماج صالحی توسط شبکه های معاند دیده شد وی شروع به مصاحبه های دیگری نمود تا شاید بتواند از طریق این مصاحبه‌ها و درگیر کردن ذهن مردم با آن جان توماج را نجات دهد.

مصطفی نیلی امروز در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد که در زمان اغتشاشات به نوبه‌ای صدای معاندی در ایران هم بود گفت: بر اساس قانون، فرصت 20روزه ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود. کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخدادهای اعتراضی سال 1401 است. البته پرونده ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد. این پرونده مربوط به رخدادهای سال 1401 است و ربطی به وقایع بعدی ندارد. بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می شد. قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی  موارد خاص مستثنی شده بود. در رسیدگی های سال گذشته، توماج  از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می شد.

چرا رای دادگاه توماج به اعدام تغییر کرد؟

دادگاه حکم دیوان عالی کشور در خصوص نقض حکم اولیه اعدام او را ارشادی خواند و مجددا با تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد.

قبل از صدور حکم پیشین اعدام، برای دادگاه بدوی گستردگی فساد احراز نشده بود اما با توجه به مستندات جدید پرونده، گستردگی فساد فی الارض برای دادگاه احراز شده و مجددا حکم به اعدام توماج صالحی داده است.

مظلوم نمایی برای توماج

بعداز اعلام رای دادگاه توسط وکیل توماج موج حمایت از این خواننده در شبکه‌های مجازی به راه افتاد. اوج مظلوم نمایی برای توماج زمانی اتفاق افتاد که سازمان ملل در حمایت این خواننده بود  که شاید از او تاحالا خبری نشنیده باشد.

سازمان ملل مرده است

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه ایکس خودد درمورد واکنش سازمان ملل نوشت: سازمان ملل سالها است مرده است.

این متن و دیگر مطالب زمانی برای سازمان ملل منتشر شد که با نادیده گرفتن اتفاقات رخ داده در آمریکا و غزه توسط رژیم اشغالگر و نیروهای سرکوب گر آمریکایی به یکباره برای حمایت و لغو حکم اعدام توماج صالحی بیانیه صادر کرد.

این واکنش سازمان ملل و سکوت آن دربرابر ظلم به دانشجویان آمریکایی مدافع فلسطینی‌ها صدای کاربران فضای مجازی را هم درآورد.

با نگاهی به واکنش سازمان ملل سیاست این سازمان نمایشی با حمایت از توماج صالحی و سکوت در برابر ظلم جهانی در غزه و آمریکا به روشنی نمایان است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/168635

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی