پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

میوه کاریکا پاپایا در زمره خانواده خربزه‌های درختی قرار دارد و مملو از خواص و ویژگی‌های مفید است.

منتشر شده در 19 بهمن 1400
در سرویس

 

پاپایا

به گزارش جهت پرس، پاپایا یک میوه آمریکایی است که خواص بی شماری برای بدن و یا حتی پوست و مو دارد و مملو از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی خربزه درختی یا همان پاپایا 

 میوه کاریکا پاپایا در زمره خانواده خربزه‌های درختی قرار می‌گیرد و در وقع این میوه با نام‌های خربزه درختی، پاپایه و پاپیتا نیز شناخته می‌شود.

 اندازه میوه پاپایا حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر و پوست آن ابتدا سبز است و زمانی که کاملاً رسیده و آماده مصرف شود، به رنگ زرد و نارنجی درمی‌آید. 

جالب است بدانید که، این گیاه مشابه دیگر درختان هم خانواده خود، دارای یک ساقه گوشتی بلند است و میوه‌های گلابی شکل آن در انتهای این ساقه یا تنه تشکیل می‌شوند و بطور معمول میوه‌های آبدار آن به رنگ زرد، نارنجی یا صورتی هستند و بافتی نرم و شیرین دارند.

درون گوشت پاپایا تعداد زیادی دانه‌های سیاه کوچک وجود دارد که تلخ مزه هستند. 
می‌توانید میوه رسیده آن را به صورت خام مصرف کنید، اما بهتر است آن را به صورت پخته شده استفاده کنید و بهتر است بدانید که از این میوه می‌توان در تهیه سالاد و اسموتی استفاده کرد.

ویژگی‌های و ارزش تغذیه‌ای پاپایا

  • پاپایا غنی از فیبر 

پاپایا منبع عالی فیبر رژیمی است؛ این ماده مغذی سموم را از روده جذب می‌کند که می‌تواند سبب بروز سرطان شود و آن‌ها را از بدن از طریق روده دفع کند، البته با توجه به محتوای غنی از فیبر، پاپایا به هضم غذا کمک کرده و سبب درخشندگی پوست نیز می‌شود.

  • پاپایا مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی 

پاپایا حاوی مقادیر فراوانی ویتامین ث، آنتی اکسیدان قوی است و از سوی دیگر نیز می‌تواند به ترمیم زخم‌ها کمک کند و حتی خطر ابتلا به سرطان را به دلیل استرس اکسیداتیو کاهش دهد و ایمنی بدن را برای مبارزه با بیماری‌های شایع مانند سرماخوردگی و سرفه بالا برد.

میوه پاپایا مملو از ویتامین آ و مواد معدنی نظیر فسفر، آهن، پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم است. ویتامین آ برای تقویت بینایی، فسفر برای سلامت قلب مورد نیاز است.

  •  پاپایا غنی از آنتی اکسیدان 

آنتی اکسیدان موجود در پاپایا خشک به تقویت ایمنی و از بین بردن رادیکال‌های آزاد که برای سلامتی خطرناک هستند، کمک می‌کند. این میوه حاوی مقدار بیشتری بتا کارتون – نسبت به هویج است.

  • پاپایا حاوی بیوفلاونیدند 

بیوفلاونیدند مواد مغذی نیمه ضروری هستند که به صورت طبیعی کار می‌کنند و به تغییرات بیولوژیکی در بدن پاسخ می‌دهند. 

در حقیقت بیوفلاونید‌ها در پاپایا واکنش بدن به ویروس ها، سرطان و آلرژن را اصلاح و در نتیجه از آن در برابر بیماری‌های خطرناک و تهدید آمیز محافظت می‌کنند.

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/71794

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی