پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازخوانی خاطرات هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ٢٧ تیرماه ١٣٧٨ نوشته است: آیت‌الله خامنه‌ای، نظرشان اين است كه حساب آشوب‌های خياباني را بايد از حساب تحركات اوليه دانشجويی جدا كرد.

منتشر شده در 27 تیر 1401

به نقل از کانال تلگرامی روزنامه فرهیختگان، هاشمی رفسنجانی در خاطرات ٢٧ تیرماه ١٣٧٨ نوشته است: تیمسار [هدایت] لطفیان، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] و تیمسار [محسن] انصاری، معاونش آمدند. گزارشی کامل از جریانات آشوب‌ها را دادند؛ از لحظه شروع درگیری در کوی دانشگاه، تا این لحظه و از حمایت من از ناجا تشکر کردند و گفتند، کمی از یأس و رنجیدگی آنان در اثر تبلیغات و حملات وسیع به ناجا در حوادث دانشگاه، جبران شده و از واگذاری کار به قرارگاه ثارالله سپاه راضی نیستند و مدعی اند، حوادث کوی دانشگاه با شرارت و تحریک و تخلف دانشجویان آغاز شده و بخشی از خرابی های کوی را خودشان انجام دادند. 

از [آقای عبدالواحد موسوی‌لاری]، وزیرکشور، [آقای مصطفی معین]، وزیر علوم، [آقای محمدکاظم کوهی]، مدیرکوی دانشگاه و آقای [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزارت‌کشور]، شکایت دارند و نگرانِ دادن نشان از سوی آقای خاتمی به تاج‌زاده وکوهی بودند که آنها را مقصر می دانند.  

شب میهمان رهبری بودم. بیشتر مذاکرات، درباره حوادث اخیر و آشوب‌ها بود. آیت‌الله خامنه‌ای، نظرشان این است که حساب آشوب‌های خیابانی را باید از حساب تحرکات اولیه دانشجویی جدا کرد، ولی به تخلف افرادی از دانشجویان که در آشوب‌ها مؤثر بوده‌اند، باید رسیدگی‌کرد.

گفتند، آقای خاتمی از موضع ضعف همکاری می کنند و مشکلی با ایشان ندارند، ولی از امثال تاج‌زاده‌ها دفاع می کنند که به ایشان تذکر داده شده و گفتند، با ملاقات دفتر تحکیم [وحدت] موافقت نکرده‌اند، چون آنها می خواهند خودشان را نماینده دانشجویان معرفی کنند.

توضیحی دادند، از اصلاح ترکیب‌کمیسیون رسیدگی به مسأله کوی دانشگاه [در شورای عالی امنیت ملی] که یک طرفه نباشد. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/44110

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی