پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهلت قانونی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز رسماً به پایان رسید.

منتشر شده در 10 اسفند 1402
در سرویس
مهلت قانونی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح امروز (۱۰ اسفندماه) به پایان رسید.گفتنی‌ است؛ ستاد انتخابات کشور پیش‌ از این در اطلاعیه‌ شماره ۱۴ زمان آغاز تبلیغات انتخابات را از ساعت ۰۰.۰۰ بامداد روز سوم اسفندماه لغایت ساعت ۰۸.۰۰ صبح پنج‌شنبه مورخ دهم اسفندماه اعلام کرده بود.همچنین؛ ستاد انتخابات کشور روز گذشته نیز در اطلاعیه شماره ۱۷ خود ضمن تاکید بر رعایت مهلت قانونی تبلیغات انتخابات، اعلام کرد؛ «با عنایت به ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۷) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ به پایان می رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع می باشد.لذا؛ از کلیه نامزدها، احزاب، گروه های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز نموده و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و…) خودداری نمایند.»محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی در این خصوص گفت:‌ طبق قانون تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رسمی رای گیری برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی فرصت تعیین شده است. وی افزود: در این دوره نامزدها و هواداران آن‌ها کمتر به سوی آسیب‌ها رفتند و به درستی دستورالعمل تبلیغات را رعایت کردند.

به گزارش جهت پرس؛ آمادگی بیش از 59 هزار شعبه برای انتخابات 11 اسفندماه

اسلامی بیان کرد: همکاران من در مجموعه ستاد انتخابات کشور به یاری خداوند از ساعت ۸ صبح ۱۱ اسفند فرآیند رای گیری را آغاز خواهند کرد و پیش از آغاز این فرآیند در بیش از ۵۹ هزار شعبه تعریف شده در کل کشور حضور خواهند یافت. در این راستا دستگاه‌های احراز هویت، تعرفه‌ها و لوازم برگزاری انتخابات بر اساس جدول زمانبندی در اختیار حوزه‌ها و شعب قرار گرفته است.وی ادامه داد: حتی از پیش درباره بارش برف و تغییرات آب و هوایی نیز تمهیداتی اندیشیده شده و هم نقاط صعب العبور و هم نقاطی که به جهت بارش برف و باران تردد در آن‌ها سخت است همکاران من در آنجا حضور یافته و رای مردم را در این شرایط خواهیم داشت.سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه درباره زمان رای گیری اطلاع رسانی خواهد شد، تصریح کرد: این زمان طبق قانون ۱۰ ساعت تعیین شده ولی بنابر تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدیدشدن را دارد.اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات در چهار حوزه انتخابیه اعلام کرد: انتخابات در چهار حوزه آبادان، رشت، قم و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و دستگاه‌های الکترونیکی صندوق‌ها ارسال شده است. در این راستا؛ همه عوامل اجرایی و ناظرین آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا گرفته‌اند و آخرین مرحله که پیکربندی دستگاه‌های احراز است روز گذشته به پایان رسید و آخرین فهرست‌ نامزدهای هر حوزه انتخابیه را پس از انصراف به حوزه‌های انتخابیه ارسال می‌کنیم.
سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه نامزدها برای انصراف از انتخابات باید ۷۲ ساعت پیش از برگزاری انتخابات اقدام می‌کردند، تصریح کرد: البته نامزدها مراجعاتی به ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها داشته‌اند، اما، بر اساس قانون نمی‌توانیم پس از مهلت مقرر انصراف نامزدها را بپذیریم. آنچه که باید داوطلبان و نامزدها به آن واقف باشند رعایت قانون است که برای ما خط قرمز محسوب می‌شود.وی افزود: دستگاه احراز یک پیکربندی خاصی دارد که غیر از اینکه سامانه ثبت احوال برای دستگاه بارگذاری شده و اطلاعات افراد واجد شرایط را در هر دستگاه احراز داریم منجر به احراز هویت و شرایط رای دهندگان می‌شود. غیر از بارگذاری اطلاعات ما پیکربندی مختص به هر شعبه را خواهیم داشت. یعنی ما ۵۹ هزار پیکربندی مجزا را داریم که هم عوامل اجرایی و هم حوزه‌های انتخابیه و نامزدهای آن‌ها را در خود دارند.
منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/161586

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی