پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سفیر ایران در عراق:

سفیر ایران در عراق در جریان مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی، گفـت: شهیدان «سلیمانی» و «ش» تروریسم را از اراضی اسلامی به ویژه عراق ریشه‌کن کردند.

منتشر شده در 9 دی 1400
در سرویس

 به نقل از الفرات نیوز، مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس امروز پنجشنبه در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد.

بر اساس این گزارش، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در جریان مشارکت در مراسم مذکور سخنانی را مطرح کرد. وی گفت: شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» تروریسم را از اراضی اسلامی به ویژه عراق ریشه‌کن کردند.

ایرج مسجدی افزود: مقاومت اسلامی به برکت خون شهیدان سلیمانی و المهندس با صلابت تر شده است و با قدرت بیشتر در عرصه حضور دارد. همه آمران و عاملان این جنایت تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مسجدی یادآور شد: پس از شهادت فرماندهان پیروزی، جنایت های آمریکا برای جهان آشکارتر شده است. جنایت ترور فرماندهان شهید که به دستور ترامپ انجام شد، نماد تروریسم بین المللی است. خون پاک فرماندهان شهید، همبستگی بین دو ملت ایران و عراق را تقویت و استحکام بخشید.

صبح امروز نیز «حیدر اللامی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی پیرامون فرماندهان پیروزی گفت: دولت بغداد باید در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی یعنی ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی، خروج کامل نیروهای آمریکایی از کشور را تضمین کند.

این مقام عراقی افزود: هیچ چیزی نمی‌تواند شهادت فرماندهان پیروزی را جبران کند و خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق کمترین اقدامی است که باید انجام شود. دولت نباید ادامه حضور نیروهای آمریکایی را بپذیرد.

وی ادامه داد: ابومهدی المهندس به تنهایی به انداره یک وزارتخانه عمل می‌کرد. جنایتی که علیه فرماندهان پیروزی در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داد، تجاوزی آشکار به حاکمیت عراق بود. باید یادواره شهیدان سلیمانی و المهندس در تمامی شهرهای عراق نصب شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/77267

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی