پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 30 فروردین 1400
در سرویس

به گزارش جهت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان با ارسال تلگرافی عروج شهادت‌ گونه سردار سرتیپ پاسدار «سید محمد حسین ‌زاده حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

‎در پیام تسلیت دبیرکل حزب‌الله آمده است: از درگذشت سردار حجازی آن هم زمانی که محور مقاومت به وجود پربرکت ایشان نیاز داشت بسیار اندوهگین هستیم. ایشان برادری بزرگ، پشتوانه‌ای قوی و فداکار، یک الگوی اخلاقی و نیز فردی روشن‌فکر و باتجربه بود.

سید حسن نصرالله همچنین پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای برای سردار سلامی فرمانده‌ کل سپاه و سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس به‌مناسبت درگذشت سردار حجازی ارسال کرد.

شب گذشته روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سرافراز، جانباز عالی‌قدر سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی، بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

سردار حجازی؛ ستاره درخشان محور مقاومت

قالیباف در پیامی نوشت: امشب خبر عروج مجاهد با صفایی را شنیدم که زندگی‌ خود راوقف مبارزه کرده بود.

سردار حجازی علاوه برنقش‌آفرینی در پیروزی انقلاب، فرماندهی دوران دفاع مقدس و سازماندهی نیروی بسیج، «ستارۀ درخشان محور مقاومت» بود.

او که یک عمر برای پیوستن به برادران شهیدش انتظار کشید، حالا در آغوش سلیمانی‌هاست.

رئیس قوه قضاییه عروج‌ سردار حجازی را تسلیت گفت

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در پیامی عروج جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

خبر عروج سردار سید محمد حجازی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم اینجانب و همه دوستان انقلاب و دلدادگان امام و رهبری شد.

این فرمانده دقیق، مخلص و با ایمان، پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز همچون یاوری امین و خستگی‌ناپذیر برای فرماندهی نیروی قدس سپاه، عزم خود را در جهت یاری ‌بخشی‌ به جبهه مقاومت اسلامی به کار گرفت‌؛ عاشَ حَمیدا وَ ماتَ سَعیدا.

اینجانب فقدان این سردار وارسته و عاشق جهاد و شهادت را محضر رهبر حکیم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، خانواده مکرم آن مرحوم، فرماندهان و مسئولان و همرزمانش در بسیج،سپاه، نیروی قدس، رزمندگان جبهه مقاومت و آحاد ملت شریف ایران تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات‌ و همنشینی با یاران شهیدش و برای بازماندگان‌ صبر و اجر مسالت‌ دارم.

پیام تسلیت ظریف در پی درگذشت سردار حجازی

با کمال تاثر و تالم اطلاع یافتم سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت مخلصانه در پاسداری و خدمت به میهن و ملت عزیز ایران اسلامی به ملکوت اعلی پیوست.

اینجانب رحلت آن سردار مومن و مخلص و یار صدیق سردار شهید سلیمانی که از فرماندهان و مجاهدان برجسته هشت سال دفاع مقدس بود و عمر خویش را صرف ایثار و فداکاری در راه خدمت و دفاع از این مرز و بوم کرد، به رهبر معظم انقلاب، فرماندهان محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه نیروی قدس سپاه پاسداران و همه همرزمان و دوستان و به خصوص خانواده مکرم حجازی تسلیت عرض می نمایم.

دلنوشته زینب سلیمانی در پی در گذشت سردار حجازی

آخرین باری که رفتم خدمت سردار حجازی، بین صحبتشون گفتن خیلی سخته برامون باور کنیم حاج قاسم نیست اما همیشه دستش رو روی شونه‌هام حس میکنم و هنوز جبهه رو فرماندهی میکنن.

امشب غم دلم برای شما،حال روزهای پر از غربت حاج قاسم رو داره سلام قلب خسته مارا به حاج قاسم عزیزتراز جانمان برسانید.

تسلیت اسماعیل هنیه به مناسبت درگذشت سردار حجازی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: ما در جنبش حماس ضمن تسلیت خالصانه خدمت حضرتعالی، فرماندهی نیروی قدس، خانواده بزرگوار ایشان و عموم ملت دوست و برادر ایران، از مواضع گرانقدر ایشان در حمایت از ملت و مقاومت قهرمان فلسطین و نقش بارز ایشان در همبستگی با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن تقدیر کرده و ارج می‌نهیم.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/115934

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی